Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

SkolForum med "Viking OnLine" åsså litePrinsessInfo!

Av elaina - 26 oktober 2009 19:01

I Natur&Kulturs stora monter kunde man idag beskåda inte mindre än två finklädda järnålders-"Qvintimmer"!

Det va inga mindre än undertecknad å "RaraSara" som hållit i Viking Online projektet å idag va det världspremiär! Dagen började med att vi gick runt å delade ut foldrar om att vi fanns i monter 10:41 å att vi sku visa hela materialet under dagen. Våran presentation emottogs intresserat av Historia- å Låg& Mellanstadielärare NäJustJa! F-6- Lärare heter det visst nuförtiden. Vi fick även glada tillrop av allehanda skolfolk som passerade.

   (bilden är ifrån inspelningstillfället)

( bilden lånad med fotografen Sara Nyströms fulla tillåtelse!)


Plötsligt, mitt i folkmängden, fick jag syn på FotografSvågern! Trängde mig fram i trängseln å tjingsade på honom fram- å tillbaka å fick reda på att han minsann va där för att fotografera Prinsessan Victoria som sku överlämna ett förtjänstfullt pris till skola som gjort goda insatser för dyslektiker! När jag gick därifrån skymta jag Henne(-s Majestät KronPrinsessan) å Hon såg så glad å snäll ut så med håret i enkel hästsvans å diskreta örhängen men skarpt ceriselila jumper som va jättesnyggt mot Hennes mörka hår!

(Sådär ja, nu kändes det som jag extraknäckte på Se& Hör,

Hänt i veckan eller va dom heter dom dära kändis-blaskorna?)

 

Hursomhaver är jag tillfreds med min insats idag å dom på Natur & Kultur verka åxå nöjda! Ska även vara där i morrn å övermorrn så om nån läser detta å har vägarna förbi får ni gärna stanna till å få er en alldeles egen 10dagars-kod till "Viking Online" å med lite tur å (å om ni vill) en kram...

=o)

 
 
Ingen bild

Syss

26 oktober 2009 22:15

Verkar ju ha varit riktigt roligt! Att DU inte skulle skött dina åtagande på ett förtjänstfullt sätt hade jag inte de minsta tvivel om. (blev det där rätt formulerat, men du förstår vad jag menar, ellerhur?) Nu har du ännu en merit att lägga till i ditt CV. :0)

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

27 oktober 2009 10:44

Vad roligt att få stå på mässa och förevisa sitt intresse!
Kronprinsessan var i Mina Marker häromsistens, då var hon iklädd Vadsbodräkten. Vad säger man? Allt klär en skönhet!
Komplimangen innefattar även dig! Jättefin bild!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

29 oktober 2009 22:42

Syss: Plikten framför allt! Det ju så vi är fostrade eller hur? Ja, å det va dessutom en mycket 3vlig merit...

Titti: Det vare verkligen: hur kul som helst! "Vadsbrodräkten" det måst jag bild-googla på! TACK för komplimangen! Inte varje dag man blir jämförd med KronPrinsessan...
;o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards