Alla inlägg under augusti 2007

Av elaina - 10 augusti 2007 21:10

Määäään jag har ju glömt bort "Fledags-Fläckisen"!

Tänkte försöka komma igång med det igen, historieberättandet alltså. (nå´t annat hare inte vare uppehåll med)


Håll i Er här kommer den;


Den lille grå, oansenlige mannen i 50-årsåldern kom in på
pastorsexpeditionen, gick fram till Prästen och ville bikta sig.

-Det går bra, säger prästen. Vad gäller saken?

-Det är så här, sade mannen, att igår böjde sig min hustru fram över
frysboxen, kjolen gled upp lite, och jag kunde inte hejda mina lustar,
utan drog upp kjolen helt och ned med trosorna, och sedan blev det som
det blev.

-Var det er hustru sade ni, undrade prästen

-Ja, svarade mannen, vi har varit gifta i 28 år.

-Det är ingenting att bikta, sa prästen, det är helt naturligt att ha
saml*g med sin egen hustru.

-Tack det var skönt att höra, sa mannen och gick.

Någon timma senare kom en liten, alldaglig dam i 50-årsåldern in på
pastorsexpeditionen, gick fram till prästen och ville även hon bikta sig.

Prästen frågade vad det gällde och damen berättade:

-Igår böjde jag mig fram över frysboxen, och min man drog upp kjolen på
mig och ner med trosorna och sedan hade vi saml*g bakifrån: det är
förfärligt.

-Er man har redan varit här och berättat, och jag säger till er som jag
sade till honom att det inte är någon synd att ha saml*g inom
äktenskapet, intygade Prästen

-Så vi är välkomna till kyrkan om vi vill? frågade damen

-Oh ja ni är så välkomna till kyrkan! svarade Prästen

-Det var skönt att höra, sa damen, för på Hemköp sa dom att där är vi definitivt inte välkomna längre...


***************************************


Undra just om vi har det som behövs t frukost eller om vi hinner knata över till Hemköp en snabbis...         


*fnissar*

;0)


Av elaina - 10 augusti 2007 19:26

OBServera att det nu kommit in släktklansfoto från 80årsKalaset...

=0)

Av elaina - 10 augusti 2007 14:30

När jag städar/röjjer gillar jag att ha musik på i bakgrunden.

Just nu spelar jag min favoritskiva med TDN som är en förkortning av

 Three Dog Night) ...

=0)

Enjoy!

Av elaina - 10 augusti 2007 12:55

Hahaha, jag blev just uppringd av "amerikanska immigrationsverket".

Någon med mig skämta aprillo?


Dom fråga om jag ville ha ett 4årigt Green Card, my children included.

Hell Yeah! Why no´t!?  Kanske vi lagt ribban för lågt när vi siktat på Roslagen å som högst Hälsingland?


Nää, tror inte The American Dream är nå´t för mig, är helt nöjd bara vi hittar oss ett bättre boende (läs:HUS) här i Gamla Svedala...


=0)


Av elaina - 10 augusti 2007 10:57

Inget är som att vakna utvilad i den egna bingen!

Inget ont sagt om  den tjocka uppblåsbara madrassen vi fått låna,  som gjorde sovandet i tält rent utav lyxig. Har inget emot att sova i tält överhuvudtaget, så länge tältet står i skugga på morgonen: Att vakna i ett pissvarmt tält gör mig illamående!


Denna dags morron står inget tält i sol, kan jag meddela, åtminstone inte runt Byns omnejd. Ett strilande dimdisregn som gör att det känns subtropiskt klibbigt i värmen. Men det gör inget, för då kan jag med gott samvete husera här hemma, utan att känna att jag förspiller nån solig semesterdag.


Å att få röja i lugn å ro, är ju heller inte helt fel. (Sonen stanna ju kvar hos Mormor&Morfar å Dotra blev uppskjutsad till pappan igår kvällst.) Då kan jag ostört pula med allt i min egna systematiska ordning utan att bli störd å avbruten med -Mamma, var är... eller -Mamma, han/hon sa/gjorde/vill inte etc. Bara en så´n sak! Rena lyxen att oavbruten få sitta här å knattra på tangenterna utan att nå´n hänger över axeln -Äru klar snart?


Viket är då det Helgon jag åsyftar i rubriken?

Jo Helige Antonio (som f.ö på min inrådan hjälpt FasterE. att hitta igen ett borttappat Apoteksrecept!) för jag hittar inte igen kamerakabeln. Å jag hade ju tänkt lägga upp lite bilder från kalaset m.m men hittar inte igen kablaget. Så det är väl lika bra att jag går å rådbråkar Honom nu istället för att sitta här å undra.


Känner någon av er btw till ett StädHelgon får ni gärna tipsa mig om det, för även om Xan å dom hade städat nog så fint efter sig när Kärbon kom hem så blir det ju extra rörigt när resterande kommer hem med massa packning å tusen bra-å-ha-saker från Hemlandet...


Må gott i vilket väder Du än har!

=0)




Av elaina - 8 augusti 2007 21:53

Idag har barna å jag haft en riktig heldag i Hudik;

Börja obligatoriskt med lågprisvarianterna Lidl, Prix, Dollarstore, Albert&Herbert samt ÖB.

Arbeta oss sedan upp i prissklass men ned på stan; Guldsmeden, Fyren m.m. 

Gjorde en hel del fynd både här å där;

  • UmbrioParfym åt Sonen 20:-
  • paljett-sandaler åt Dotra 20:- 
  • shorts t barna 39:-/st.(det är inte slut på sommaren!)
  • Tshirt resp. linne för tju30 spänn vardera.
  • kassett-talbok åt mig för 25:- (hängmatte-upphäng saknas)
  • silikon-bakplåts-skydd (så att hela familjen kan få se på andra bullar)

Träffade SyssDotra å hennes arbetsgivare (Hon jobbar som personlig assistent) alldeles innan vi gick in t en fastighetsmäklare . Därinne hitta vi flera tänkbara objekt; Bergsjö, Delsbo, Iggesund å Öster/Hudik.


Åkte förbi å titta på det sistnämnda huset, passade samtidigt på att hälsa på GammelMorbror: Han blev riktigt glad när vi kom, trots att han hade ont,å upplivad av tanken att vi tittat på hus rätt över vägen där han bor!


Tyckte förståss att vi sku slå till direkt, men det är inte bara ett att tänka på om man ska flytta: rycka upp barna med rötterna igen lagom när dom rotat sig i Byn å när resorna till pappan fungerar friktionsfritt. Va blir jag hänvisad till för jobb? Har det ändrat sig inom vårdsvängen i Hudik?


Vet ärligt talat inte om jag sku palla å springvicka igen. Fast anställning är ju bara att titta i stjärnorna efter å långtidsvikariat växer inte på trän´n. Kärbon sku nog kunna måla in sig i nå´t hörn, nä fy så jag skämtar, Han sku nog kunna få in en pensel över tröskeln på nån firma, den Han jobbar åt nu köptes upp av den större måleri-kedjan.


gråpärona...Många funderingar blir det hit å dit;

Det funkar ju bra nere i Byn:

Barna har bra skola,

jag trivs jättebra på jobbet,

fast boendet kunde vara större/bättre.


Men när vi kommer hem till Hudik så känns ju det, som sagt, som hemma i ordets rätta bemärkelse.


Vet ju inte hur länge man få ha kvar föräldrarna i livet heller ?


(USCH vill inte tänka tanken ut!)


Kanske man sku passa på å flytta hem, medans dom lever, så att barna får tillgång till dom fler än 4-5 ggr/år?


Frågetecknen hopar sig å väntas på att rätas ut,

i väntan på det så ska jag nu gå ut å spela spel, om jag orkar,

med Syss Familj å deras nya 3vliga Grannar, åtminstone va lite social.


Om nå´n har erfarenhet av flytt med prepubertala barn: hur va det för er, tips å råd mottages tacksamt...


=0)


PS:För var gång jag är här uppe får jag svårare å svårare att åka ner t Byn.

Om inte jag sakna Kärbon så förbannat så sku jag stanna över helgen å låta Dotra åka lastbil med Morbror/Svåger ned till pappan å Turkiet. (pappan bor alltså inte i Turkiet, Hon ska bara resa dit ner med hans nya familj)

Nu e ja tlött igjen: G´natt!




Av elaina - 7 augusti 2007 21:24

så är jag inte längre blondin...

=0)

P.S: min hårfärg är numera kastanjebrun.

Av elaina - 7 augusti 2007 14:33

 Vad tror ni denna kisse just satt i sig?

  


 Han heter f.ö Gollum å är SyssDotras katt, så söööt sååå...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards