Alla inlägg under augusti 2007

Av elaina - 17 augusti 2007 15:03

Adelsö ett KOolt ställe... :-)

Av elaina - 16 augusti 2007 20:44

Denna hög tog jag itu med i dag;

                  FÖRE                                   &                      EFTER!

Kolla vilken skillnad, va...


Nu ser man t.o.m min lappkorg, syskrinet å div. byrån!


bara älskar denna blus...




Å för att nu ingen ska komma att tro att


"Hon har väl bara flyttat på

högen till sängen"


så poserar jag här i

min älskade påsklilje-blus.


Knapparna hade liksom en tendens att glida ur så att bystglipa uppstod vid dom mest olämpliga tillfällen.


(TACK alla som diskret viskat:

-Du har skyltfönster...)


Så för att eliminera risken för att dylik prekär sitution uppstår (åtminstone med denna blusen) så har jag sytt igen den längsmed knappraden framtill:




PHU! befriande när det är klart...Resterande lappa-laga-fixa-till-plagg hänger här å vädras ute på loftgången;


  • Sidennattlinnet som fått sömmen lagad
  • Batik-klänning resp. -kjol som sytts ihop.
  • Brallorna som fått en knapp i-slagen 
  • Favvobyxorna som lappats i baken
  • Långklänningen med numera igensydd knappslå (här ska det inte glipas!)

Nedanför står min Sigñorina Pelargorina som jag fick utav Kärbon när jag fyllde förrti, är rätt nöjd med mig själv att jag lyckats övervintra den tre år! Har ärligt talat ingen aning om ifall den är italiensk egentligen...





=0)


PS:Nu äre mörkt om kvällarna, dags för många kulörta lyktor!

Av elaina - 16 augusti 2007 13:02

...försov´oss imorse, igen!

Men det gör inte så mycket: rätt skönt å bara vara hemma åsså.

Har ju en hel del sysslor att göra å vädret kanske blir bättre imorrn?

Då ska vi på ét igen: Från Hovgården, Adelsö till Birka!


Har fyllt på lite i veckans bloggeri: Roslagsrundan t.ex


Nu ska jag sätta mig att söma lite...

Ha de´!

=0)

Av elaina - 15 augusti 2007 22:14

Här har det snott om: äre tisdag eller onsdag idag?

Dom sista dagarna hart varit overkligt fria på nå´t sätt: nya miljöer å sevärda platser och därtill vackert väder samt barnledigt (bara en så´n sak!) å därmed inget man måst hem till. (inte ens en vit liten fågel)


Nu har vi dock enats om att det måst vara OdensDag idag å följdaktligen TORsdag imorrn å då har vi tänkt bege oss till Birka.

Vi får se om jag lyckas blogga från forntiden...

;0)

PS: kolla här om Du inte heller vet vad det är för en dag och varför?


Av elaina - 15 augusti 2007 12:12

5st.krus beställda som gåva till mig av Kärbon!

(det fanns inga kvar av "min" krus-modell)

Gulle!

=ox  *puss*

Av elaina - 15 augusti 2007 11:35

Så här kunde folk bo förr tillbaks:

snacka om Compact Livivng...

=0)

PS: se denna länk

Av elaina - 15 augusti 2007 10:54

Kan ni tänka er!

Lilla jag är nominerad till "BlogginRockerGirl" eller nå´t sånt!

Kolla inne hos GerdThyra, det är Hon som listat mig.

Jag känner mig så hedrad...

=0)

PS:är nu på Eskilstuna Turistbyrå vackert belägen vid Rademachersmedjorna, där jag ämnar köpa på oss ytterligare nå´ra krus med motiv från Sigurdsristningen, som vi f.ö beskådade igår: IMPONERANDE!

Nu är min tid här snart slut: 15spänn kvarten.

Hej då så länge!

Av elaina - 15 augusti 2007 08:47

VILSTA CAMPING: 160:-/natten.

Schysst frukostbuffe 60:-/pers

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards