Direktlänk till inlägg 19 april 2007

Spela Banderoll...

Av elaina - 19 april 2007 23:21

Haver ägnat halva kvällen åt att gå på vernisage hos GerdaThyra,

 väl värt ett besök: hälsa på å njuuut av ögongodis!


Resten av kvällen borde jag ha städat (blev inte riktigt ordentligt gjort t förra helgen) men istället har vi ägnat oss nå´t mycke roligare:


Dotra, som nu frisknat till, ska va med på en simtävling nästa vecka.

Alla som går i fjärde klass i byn (kanske hela sockna?)  ska tävla mot varandra.

Varje klass ska delta med ett stafett-lag på fem7 stycken nånting.

Övriga klassen ska vara med i teamet genom att hejja på klasslaget.

Bäst hejjarklack tror jag oxå vinner nå´t,  så det blir viktigt det mä!!!


Dotra blev en av dom som sku få simma en sträcka.

Men inte nog med det:

Det visa sig att hon dessutom hade lovat att ordna en banderoll till hejjarklacken oxå ! OCH Tshirts!

Gissa underförstått vem hon tänkt sku fixa det: Jo, Lilla Mamman, som minst av allt behöver extra uppgifter nu!

("Du e ju så bra på så´nt Mamma, snälla" )


Övervägde för 2sekunder att blåvägra, eftersom jag en period här i mitt lilla röriga liv kämpar med att försöka prioritera å minska ner på alla icke akuta göromål.

Men så kom jag snabbt på en kompromisslösning:

-OK, jag kan hjälpa Dig med banderollen, fast Du får göra jobbet själv!

Å Tshirtar får var å en i klassen ordna själva.

Det gick hon med på och båda nöjda&glada börja vi med att gå igenom tygskänken:

en vit gardinkappa med två röda kanaler +volang, som jag tänkt vi sku trycka julmotiv på till hennes rum, offrades beredvilligt: bort med volang å sen zigzaga hon hela sidan, behövde bara lite hjälp med fållen.


Därefter fick jag rycka in som för-textare, skissa upp lagets namn, som hon sen legat på mage här nedanför mina fötter å målat i bokstäverna med knallröd färg. Saknas bara pinnar att hålla upp den med så äre klart! Hon tyckte inte min ide´om att vi kunde ta Brorsan gamla avlagda hockey-klubbor va nå vidare bra, utan sku fråga TräslöjdsMajjen om typ rundstav.


Tycker det va så himla ansvarskännande, kreativt å hjälpsamt gjort så samtidigt som hon streta på med bokstäverna så fråga jag om lov att skriva om detta här på bloggen. Fick t.o.m benådad tillåtelse knäppa en bild när hon va i full färd med att måla. Åsså strejka Min Vän Kameran! Änte typiskt så säg! Va har Tingen emot mig detta månvarv?

Men kommer nöd kommer råd, eller va det heter, fiska fram mobilen å knäppte kort å MMSblogga, det har ju funka förut, vid ett par tillfällen.

Fast nu har det dröjt bra länge å inget synbart resultat, vad jag sett iaf?

Men dyker det upp en liten bild på en liten människa med STORT hjärta så hör den bilden till den här texten, bara så ni vet.

Håll utkik: själv håller jag på å somna där jag sitter, tack å lov att det snart är helg=sovmornar!

Go´Natt Allesammans, whereever You are....

#0O

PS: eftersom ingen bild dök upp på ½annan vecka lägger jag in denna där Hennes Tshirt  å en bit av banderollen syns:


 
 
Ingen bild

Tant Tagg

20 april 2007 10:47

Läs min blogg! Du är utmanad! Om du vill förståss

 
Ingen bild

Husfrun

20 april 2007 16:57

Ja vem skulle inte vilja ha det som Gerda Thyra tillverkar, romantiskt tjusigt och mycket trevliga saker.

Lycka tll med utmaningen, själv undanber jag mig dylikt. :)

 
elaina, som ber Er klicka här...

elaina, som ber Er klicka här...

20 april 2007 17:29

Tant Tagg: antar att Du inte förvandlas till Tant Agg om jag tvekar till utmaningen, har ju som sagt lite mycket nu. Återstår att se om jag antar den...

Husfrun: visst äre oerhört inspirerande hos Vår Vän G-T! å Tack för LyckaTillet, men som Du hör är jag tveksam...
=0)
PS: Trevlig Helg ska vi ha båda3!

http://elaina.bloggagratis.se/2007/04/11/120569-la

 
Ingen bild

Tant Tagg

20 april 2007 23:24

Nej! Tanten kommer inte att tappa T:et! Kedjeutmaningar är högst frivilliga. Jag själv brukar ofta stå över. När tiden inte räcker och skrivlusten sätter in, då ska man skriva det som bara kommer ur ens eget huvud och inget annat. Du gör precis det du vill och känner för när det gäller utmaningen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards