Alla inlägg den 28 september 2009

Av elaina - 28 september 2009 19:06

När vi har överblivet kokt ris brukar jag göra "Русский хэш"!

Idag va det dessutom extrapris på köttfärsen: 29.90:-/ kg!

(Se där då har jag avslöjat två ingredienser! *fnissar*)


Hackad gul lök ingår oxå, likaså strimlad vitkål. Det steker man tillsammans med köttfärsen i en järngryta å kryddar med salt å peppar + anings kryddpeppar ELLER "Garam Masala"


Som tillbehör vid serveringen har vi "smetana" (matyogurt/ gräddfil), rödbetor och smörgåsgurka, fast egentligen ska det va saltgurka. (det är godast tycker jag!)

 

Nåå vad blir det här då?

Jo "Русский хэш" är inget mindre än

RYSK pytt-i-panna!


"Приятного аппетита" . . .

=oP

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards