Alla inlägg den 5 april 2009

Av elaina - 5 april 2009 20:44

Hur många gånger det misslyckats? Spelar ingen roll: det funka ju NU!


Bilden föreställer VikingaGårdens nya Gumse "Kättil" som för att imponera på omgivningen leker HerreManPåTäppan, fast på GropHuset!


HusMor bad mig ta ett bildbevis på att det är BaggFan som härjat på taket så att inte traktens barn/ ungdomar blir misstänkliggjorda för GräsTaksSabotage.


Dom lite äldre barn som var där idag hjälpte tvärtom till att ställa saker å ting till rätta efter vintern. Oerhört hjälpsamma, så till den milda grad att HusMor hade svårt att hitta på uppgifter till dom.

Ungar mår bra av att få känna sig behövda!


Å apropå ungar så kan jag slutligen meddela att "Liv" (eller vare Tova?) redan igår nedkom med tvillingar. Snacka om PremiärLejonLamm!

Hade tänkt ta en näpen bild av dom i kätten, men min mobilkamera tyckte där va för mörkt. Kanske "Gunhild" lånar ut en bild vid tillfälle?


Känner nu att jag är en sanitär doft-olägenhet: bör skyndsamt blötläggas för att bli kvitt röklukten (å då menar jag inte tobaksrök!)

Kan ju bara gissa hur det luktade när det begav sig på VikingaTiden när folk inte badade särskilt ofta utan på sin höjd vaskade av sig "nån-gång-ibland-mer-sällan-än-ofta" ÜRK!

Nä, nu ska här badas!

Blubb-blubb...

,=o)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards