Alla inlägg under mars 2009

Av elaina - 4 mars 2009 19:43

Det här blir jag alldeles varm i hjärtat å rörd utav!

(fast inte you-tube-titeln, hrmpf!)

Av elaina - 3 mars 2009 23:11

Aallt verkar krångla för mig i kväll:
MMSbloggning funka inte, ett helt inlägg ("EGOqwizen") som jag skrivit försvann och en tossa som jag sku tova i maskin blir kanske inte riktigt som jag tänkt.


Fast den torktumlar med nå´ra tennisbollar nu så det finns hopp. Kommer att lägga ut en bild på den + den otovade, vi ska ha dom bägge på jobbet som visningsprototyp "före-efter".


SåDÄRja: nu ringde tajmern, dax att gå ner i tvättstugan å se om tovtossan lodat till sig...

Good Night, wherever You are...

;o)

Av elaina - 3 mars 2009 00:01

Skickade häromdagen en "3x tre frågors qwiz" till några av "Vännerna-Kamraterna". Dotras GudMor va snabbast att svara å kompletterade sin qwiz med åtskilliga frågeställningar som jag lovat att svara på under morgondagen.


Äre fler som är hugade att hänga på så går det bra att endera maila mig (mailadress hittar ni under presentation) eller lägga ut frågorna på sin egen blogg om man händelsevis har nån+ länka hit å sen uppmärksamma mig på detta gnm att skriva nåt rart på kommentaren till detta inlägg. OK?


Då kör vi;


1)Tre platser där jag har bott: 


2)Tre favoritutflyktsmål:

3)Tre ställen jag besökt:


4)Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu:


5)Tre ställen jag är glad att jag INTE befinner/befunnit mig på/i:


6)Tre av världens mest onödiga uppfinningar:


7)Tre yrken jag funderade på under skoltiden:


8)Tre jobb jag haft/har i mitt liv:


9)Tre yrken jag skulle vilja prova på:


10)Tre märkliga människor jag mött:


11)Tre män jag skulle kunna tänka mig vara gift med:


12)Tre musikgrupper/artister jag gillar:


13)Tre böcker jag rekommenderar:


14)Tre serier jag gillar att se på TV:


15)Tre favoriträtter:

16)Tre saker jag hoppas på/önskar inför framtiden:

OCH

17)om jag bara fick önska mig en enda sak så vore det:


Kommer ni på nån mer intressant frågeställning så äre bara att lägga till,  

å dra ifrån med för den delen om nån fråga känns obekväm eller liksom svårbesvarad.



Ser fram emot ev. gensvar...

=o)



Av elaina - 2 mars 2009 17:51

Dagens rätt har jag riktigt längtat efter:

 NikkalUOktasoppa!

Nikkaluoktasoppa

 (bild och recept lånat från TASTEline )


Ingredienser för   8 port. 

* 600 gram  nötfärs

* 8 dl  vitkål

* 2 msk  smör

* 4 msk  senap

* 4 msk  tomatpuré

* 2 st  lagerblad

* 2 l  vatten

* 4 st  buljongtärning

* 2 st  purjolök(ar)

* 2 msk  soja

* salt   peppar  persilja



Yuimmie!

;o)

Av elaina - 1 mars 2009 14:18

Huvvaligen va fort tiden går!  Å undan gick det i skidspåren oxå:

Maken väckte mig med frukost  (inte på säng men väl på bord) å sen satt vi i kaffan, drack soffe å kolla på LasaWoppet!

 Jädrar i Mångsbodarna vilken fart!


Tänk om ändå räkningarna betalade sig lika fort å lätt...

;o)


PST: Här vankas det rotmos å fläsklägg till SöndagsMiddan!

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards