Alla inlägg den 12 december 2008

Av elaina - 12 december 2008 18:46

Åkte idag till SollentunaCentrum å lämna tillbaka Sonens födelsedags-present, den moderna Rubiks kub på BRleksaker, tyvärr hade dom inte den klassiska varianten.



Men som tur va träffa jag på en deltagare å hennes väninna som hade sett att kuben fanns i Teknikmagasinet s annonsblad. Dessvärre fanns inte den butiken på Soll.C så det inköpet fick jag ordna hemma i byn.


Fast när jag styrde kosan hemåt så drogs jag som av en magnet till Röda Korsets Loppis på andra sidan järnvägen, meeeen så konstigt!?! Alltid lika spännande att komma dit för där finns oftast riktigt "kuriosa-kuliga" grejjer.


nähä här blev det visst en liten överraskning...Redan i trappen upp fann jag den perfekta presenten till SvågerT som fyller år imorrn. (vad kan jag ju inte avslöja!)


Däremot visar jag gärna det övriga som jag fyndade:



( Nu  dök visst Dotra in å la sig i?  har tydligen laddat upp fel bild! )


Ska genast ta å rätta till den malören, ni som är nyfikna att se vad jag fyndat kan återkomma om en liten stund...

;o)


Sådär ja, här kommer godbitarna;

Av elaina - 12 december 2008 09:01

Dessa "fina" pepparkakshus va en av dom samarbetsövningar vi fick göra på Slottet.

Vi fick 3 pepparkakshus-kit, div. tillbehör å begränsad tid på oss att skapa något som vi sedan sku sälja in på ett fantastiskt sätt till AktivitetsLedarna.


Samarbetet i våran grupp va gott, stämningen uppsluppet kreativ å vi hade jätte´KUL under tiden vi höll på. Bollade ideér sinsemellan å lyckades få till följande;


Det höga huset i mitten föreställer Kommunhuset där dom på Myndighet arbetar, husen runtomkring föreställer Bybostödets lokaler, GruppBoendets hus, Sysselsättningens nya ställe å föståss Träfflokalen där jag å Världens Bästa Arbetskamrat arbetar.


Våran motivering va: Trots att byggnaderna ligger utspridda över hela byn så måst vägen emellan oss vara kort å alla enheter ska hänga samman genom Kommunens ansvar (el.nåt.dyl.)


Dom som ville fick ta hem sitt hus, men hur fraktar man en pepparkaksby i en vanlig personbil fylld med arbetskamrater+ deras packning? (för även om man ska va borta bara 2dar så verkar det vara packning för 2 veckor?)


Alternativet va, enl. aktivitetsledarna att våra fantastiska skapelser sku säljas till förmån för behjärtansvärda ändamål på E-bay/ numera tradera:


-Spekulant Någon?

 ;o)

ps: kolla in detta objekt!

*fnissar*







Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards