Alla inlägg den 8 december 2008

Av elaina - 8 december 2008 16:17

-Vad va det i paketet, undra "Jämna Plågor"?

Ja alltså inte i Sonens paket som vi redovisat för i tidigare inlägg,

det som åsyftas är det som kom från Ellos förra veckan.


Dotra å jag hade ju tjejLAN i slutet på oktober då Hon fynda massa kläder för billig penning. I slutet på förra månaden körde jag ett eget raceCatalog för jag tyckte att min garderob behövde förnyas lite grann. Det är inte ofta jag köper nåt nytt åt mig själv: oftast blir det på SecondHand o.dyl


Men denna gång slog jag på stort å unna mig allt sprillans nytt, duktigt gjort va? Va i störst behov på toppar; jumprar, blusar, tunikor m.m å jag hitta flera plagg som kändes helt rätt= liksom "Jag". Att priset va alltifrån halvapriset på REApriset å 70% rabatt på redan låga priser gjorde ju inte saken sämre. Å när paketet kom va jag nöjd med allt; båd modeller, mönster, färger å storlekar!


Dotra ville gärna  leka modefotograf, när jag ändå höll på å mannekänga

men konstatera med detsamma att jag inte är särskilt  

fotogeníc au naturelle, eller va det heter?

Därför tog Hon å sminkade mig å gav mig lite tips.

Så vad tyx?

FÖRE                                            EFTER

Naturella Mamman...                  Make-Over-Mamman...


Visst är det en viss skillnad? Hon sku nog kunna bli sminkös oxå!

Blusen som skymtar på dessa båda bilder hadd jag på mig i dag å fick  en del beröm för, men det viktigaste: jag trivdes mycket bra i den!


VOILÁ!

En mycket bra modell med 3kvartsärm å vidd från byst å ner...


Kanske hinns det med nå´t mer smakprov endera da´n,

OM det finns intresse för´et vill säga?


Imorrn ska jag på "Kick Off" med jobbet,

 med övernattning på ett slott t.o.m

Måhända blir det nå´bra bilder därifrån,

om inte allt är sekretessbelagt vill säga...

;o)

pst! Men före det ska Dotra å jag ikväll på "TjejTräff" med

Nästan alla KlassMammorna å samtliga tjejjer i klassen som

behöver svetsas samman i dessa stundande tonårstider.


Av elaina - 8 december 2008 07:24

Idag fyller Sonen 14år!

Vi sjöng å gratulera med presenter å frukost på säng: förr om åren har Han förbeställt bakelse på födelesedagsbrickan, men i år önska han "lyxmacka" å med det mena Han färdigköpt baugette med rostbiff &potatissallad!


Vår Familjs födelsedagsbricka är lite speciell: inte bara att den har en kudde inunder som gör att man kan ha den bekvämt i knät om man vill, varje familjemedlem har dessutom sitt namn målat + födelsedatum. För även om vi inte bott kontinuerligt tillsammans under årens lopp så är vi en Familj i alla fall!


Vad Han fick för presenter? En Hammarby matchtröja m namn+nr, en vit NIKE luvjacka, AXE-necessär och en Rubricks kub. Den sistnämnda va den moderna varianten som lyser å låter, men det visa sig att Han föredrog den gamla hederliga sorten, så vi ska ta å byta den under dagen.


GRATTIS än en gång Mammas GóUnge Stora Karln!

MyysPys!

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards