Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Hoppas, hoppas, hoppas...

Av elaina - 13 mars 2008 22:18

Vi har varit å tittat på en lägenhet!

Inte långt ifrån barnas skola i ett område som är gammalt, men trivsamt.

Huset är trevånings å sträcker sig väldigt lååååångt i en båge liksom en banan, därav det namnet i folkmun.

rikta blicken allra lääängst bort i bild...


Flera av barnas klasskamrater bor i detta hus å det är närmare pendeltåget än vi bor nu å ungefär lika långt till affären.


Själva planlösning va bland de bästa jag sett å det här är 1a lägenheten som jag verkligen känner för! å balkongen ska vi inte tala om måste jag absolut berätta om: den längsta jag varit på, två utgångar både från vardagsrum å SOvrummet

(jag som vill vädra sängkläderna jämt!) SÖDERläge ååååååå VILL HA!!!


MEN vi har nog inte tillräckligt bra köplats å hyran är lite väl hög: 8000:-

Fast å andra sidan har vi en gemensam boendekostnad för båda våra lägenheter som är mer än så OCh den är totalt nyrenoverad, stambytt, nytt yt-skikt överallt, men ändå: för den summan sku vi kunna bo i ett hus istället...


Avslutar detta inlägg med ett citat:


>>...det är lika bra att sluta drömma,

 det går åt helvete i alla fall.

Om man drömmer om Paris hamnar man på något vis

likt förbannat i Hudiksvall...<<


;0D



 
 
Zkrivaren

Zkrivaren

13 mars 2008 23:11

Tack för citatet, ska sluta och drömma, så jag slipper vakna i Hudiksvall varenda gång:-)

Men bostaden låter toppen, kanske du inte ska drömma, bara slå till?

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
helga

helga

14 mars 2008 09:17

Det där låter som en underbar dröm - hoppas den kan bli verklighet!

Citatet; Inge fel på glada Hudik ;)

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
E-K

E-K

14 mars 2008 22:22

Hoppas att ni får den!
och du, hyran fixar ni... jag har en hyra på nästan 7800 ENSAM och utan bostadsbidrag :-/ OCH dessutom är jag en sååå högavlönad landstingsanställd... hrm

http://gemini.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

17 mars 2008 18:28

Hoppas att ni får lägenheten!

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

19 mars 2008 00:32

Z:Det är inte bara att slå till, det är en HYRESrätt. Men Hudik är faktiskt helt OK...

helga:Håll alla tummar om Du flyger över Väsby. Fast Hudik kan kanske t.o.m va helt rätt. Återstår att se var vi hamnar...

E-K: Ja, hoppas kan vi ju alltid, får svaret i morronbitti, därav lite svårt att sova nu. Å jag är ju kommunavlönad mentalskötare, suck, men Kärbon är ju MålarJä*el så han drar ju in lite deg oxå...

millis: det hoppas jag oxå, vill verkligen det, därför är jag klarvaken fastän det inte påverkar resultatet. Men tänker hit å dit: möblerar, planerar, tänker in blommor på balkongen m.m.m.m

HJÄLP nu MÅSTE jag SOVA! Annars får jag skäll av HusLäkarinnan...
Go´NattKRAM, =0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards