Direktlänk till inlägg 7 mars 2008

Kvinnliga Artister...

Av elaina - 7 mars 2008 12:01

En period av mitt liv (slutet på 80-mitten på 90-talet) va jag lite extra feministisk av mig, t.ex köpte jag bara CDskivor med kvinnliga artister. Detta för att jag nånstans hade läst att ½kända tjejjer av nån anledning måst kämpa mer, än okända killar, med PR å många gånger bli tvugna att spela på sin sexappeal mot sin vilja.


Därför drog jag igång en egen liten kampanj att bara köpa "QCD"s (QvinnligaCDskivor) lyckades inte riktigt få med mig så många tjejjer eller killar heller för den delen, men flera förstod min tanke å nån följde mitt exempel. Hände det nån gång att jag absolut ville ha en manlig artist så måst jag plikt-köpa minst två kvinnliga artister. Inte för att dom artisterna nånsin märkte nån skillnad, men det sku va kul om dom finge reda på det?


JAG gjorde iaf vad jag kunde för Världens Kvinnliga Artister!


Måhända det är dax att damma av den gamla principen? Inte för att jag köper CDskivor särskilt ofta men ni andra som gör det kanske oxå kan anamma mitt tankesätt? Tänk om vi kunde starta en trend? Å att vi om några år kan läsa:


 "CDförsäljningen har av någon outgrundlig anledning

ökat markant bland kvinnliga artister".


Kul att leka med tanken iallafall)


Vore kul om Du inventera Dina CDskivor ikväll/vid tillfälle å räkna hur många män resp. kvinnor Du har i Din skivsamling. Kommentera sen gärna här inne hos mig så får vi se hur det är ställt med jämlikheten i skivhyllorna i Sverige Anno 2008...


;0)

ps: lyssna gärna på några av dom i mina öron skönsjungande Qvinnorna,

länk till respektive artist har smugits in under just orden

 "Kvinnliga artister", listigt va!?!

 
 
Ingen bild

Persilja

7 mars 2008 22:22

Jag läser i år BARA kvinnliga författare!
Tänkte bara be er härda ut den långa väntan på PRISET!!! Det kommer! Det kommer! Jag är bara så glömsk och stressad. Men hååååll uuuuut!

 
Ingen bild

wella

8 mars 2008 14:07

äger bara 30 CDs och 10 stycke av dem är kvinnliga. ska göra som ditt exempel och gå på en skivbutik och fråga vad dom har för artister som är kvinnor med min musiksmak.
har många fler böcker men de flesta av män. ska även följa Persilja och köpa mig en bok av någon bra författarinna.
det är på internationella kvinnodagen idag som alla skulle bara handla kvinnliga saker!
kram//wella

 
elaina som ber Dig titta här...

elaina som ber Dig titta här...

8 mars 2008 17:58

Persilja: när Du säger det så tror jag att jag oxå bara läst "kvinno-böcker" än så länge i år?
Vad beträffar pimppriset så äre luuuuugnt! Kärbon lever på äran å berömmelsen ännu ett tag, men ser givetvis framemot. Vet precis hur det är: har varit på väg att skicka ett litet paket till TantT i flera månader nu, hoppas få iväg det till veckan. *sade-hon-optimistiskt*
;0)

http://elaina.bloggagratis.se/2007/10/13/314631-ma

 
Ingen bild

elaina

8 mars 2008 18:02

wella: KUL att Du följer mitt exempel med skivorna å liksom Persilja uppmärksammar kvinnliga författare KRAM på Dig själv på Internationella KvinnoDagen!
=0D

 
helga

helga

10 mars 2008 08:09

Way to go girl...

Jag firade med dambasketmatch. vi var väl ca 75 personer i publiken mot ca 1000 om det är herrmatch :(

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards