Direktlänk till inlägg 20 januari 2008

Äta bör man annars...

Av elaina - 20 januari 2008 18:06

...å sova måst man även göra, allt enl. Läkarinnans ordination:

minst åtta timmar, vilket innebär att det bär i säng före tio på kvällen härhemma numera! (nåja, oftast) Samt promenader i dagsljus, ty ävenledes det är ett underskattat antideppressivt medel, som hon också föreskrivit.


Som ni förstått har min energidepå dränerats totalt efter nyår å jag gör nu allt för att fylla på den: äter, sover och gör må-bra-saker såsom;

  • gå å simma, helst helt själv, med hårinpackning i bastun efteråt
  • besöka bibblan, där kan jag bläddra i böcker tills barna hungrar ihjäl
  • sy, fast det blir inge vidare resultat för inspirationen är noll
  • prata i telefon med mina närmaste (TACK för att ni finns å orkar!)
  • måla, men slutar oftast med att jag knölar ihop papperet
  • mysa med Kärbon& med Barna, när dom har tid med sin gamla mamma
  • odla dom små bekantskaper jag faktiskt har i denna del av världen(HEJ på er!)
  • lyssna på talböcker (å min musik) i sladdlösa hörlurarna OCH
  • ha absolut tyst! Inte göra nånting, bara koppla av,

 därav det uteblivna bloggandet som tidigare lätt åt upp den överblivna tiden.


Så tillsvidare blir det korta sporadiska inlägg, möjligen förlagda på fredagar då jag tänkt ha det som plöja genom mailen-dag m.m

Den som lever får se å det finns hopp om livet,

det känner jag i min vänstra lilltå...

:0)



 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

20 januari 2008 19:45

Det låter bra, det du sysslar med! Ta det lugnt och försök njuta av bad, hårinpackning, biblioteksläsning m.m
Kul att höra ifrån dig... KRAM

http://helenej.blogspot.com

 
helga

helga

20 januari 2008 20:23

Kul att höra av dig!! Du gör klokt i att göra det du vill, när du vill och om du vill!! STOR BAMSEKRAM!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

20 januari 2008 21:13

Japp, så länge det finns liv finns det hopp!
Bra att du gör må-bra-grejer, och det är bra att bara finnas och andas...utan att ha krav på sig att göra nånting.
kram på dig!

http://trollpackan

 
Ingen bild

Clara

21 januari 2008 14:10

Skönt att se att du vaknat till liv igen....bara pyssla om dig riktigt nu...kram från Linneskåpet!

 
Anna Stilla

Anna Stilla

21 januari 2008 17:56

Du gör alldeles rätt som försöker dra ner på alla måsten och göra sådant som får dig att må bra.

Att ha absolut tyst är nog det bästa. Jag gillar tystnaden. Det är så mycket ljud runt omkring oss att vi drunknar i det utan att ens märka det. Att stänga av det som går att stänga av är som balsam för själen.

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Ingen bild

elaina

21 januari 2008 23:42

Kan inte sova,tankarna irrar.
Men efter att läst alla goda kommentarer känns det lite bättre. Ska nu gå å fösöka sova, gonatt...
:0)
ps:TACK!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards