Alla inlägg den 19 juni 2007

Av elaina - 19 juni 2007 20:29

Efter regn kommer ju sol heter det ju å så här vacker syn hade vi utanför hos oss nyssens. (Nu ser jag att det t.o.m har blivit dubbla regnbågar!)


Den bästa versionen av låten "Somewhere over the  Rainbow" som jag hört är nog med den amerikanska artisten Eva Cassidy .

Tyvärr gick ur tiden alldeles för ung endast 33 år gammal, då cancern tog hennes liv. Hon sjöng allt från jazz, blues, gospel å trots sin begåvning blev hon främst känd i  Storbritannien där en radiokanal började att spela hennes musik. Hon var tragiskt nog oerhört blyg och hade svårt att uppträda inför mycket folk, scenskräck/panikångest kanske?


Oavsett vilket så har världen en skönsångerska mindre:

förmodligen är Hon numera "somewhere over the rainbow",

å sjunger för dom andra änglarna...

=0)



Av elaina - 19 juni 2007 18:16

Nyss tyckte jag att det mullra lite: Hoppas, för kanske min värk är kombinerad tand- å huvud-värk? Å då kanske det lättar när åskan gått över?


Återstår att se, bäst att stänga av datorn ett tag nu...

#0]


Av elaina - 19 juni 2007 04:40

Inatt har jag sovit jättedåligt, bara så ni vet;

Dels för att det va så tryckande varmt (trodde på åska av å till)

dels så har den öfra j#¤*a visdomstanden spökat för mig i molande omgångar. Fick ju en tid till käkkirurgen samma vecka då det begav sig sist, men tyckte det kom för hastigt på (å hade förresten inte råd heller då på stört) Nu har jag visserligen lyckats skrapa ihop nå´ra tusen, men dom hade jag ju tänkt vi sku ha till semestern: hur man vänder sig har man arslet bak.


Å ja som ska vara allsångs- å sångleks-ledare idag: Vi har midsommarfirande på jobbet för cirka 50 pers. Jag ska ha hembygdsdräkten fast den känns något för kort eftersom Tant Naimi, som den är uppsydd till, va något kortare än jag. (Så har någon en längre kjol till övers, så får ni gärna höra av er) Hursomhelst så känns det festligt med dräkten å det brukar vara ett uppskattat inslag. Som nån sa en gång vid dylik festlig sammankomst:

-Värst va Du har riggat upp Dig för våran skull!?


Nu kör det till igen, aaaj: känns som kombinerad tand- å öron-värk, har med andra ord ont i vänstra huvudvärken. Men jag ska straxt gå å käka frukost å inta två styckna värklindrare, så ska jag vila en "kvart20 da´r". Därefter ska jag skruda mig enl. konstens alla regler å sen äre bara å bita ihop å tåga iväg som en hambostinta i kort-kort...

#0{

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards