Direktlänk till inlägg 8 juni 2007

MEN nu kom jag på nå´t sällsamt...

Av elaina - 8 juni 2007 18:25

Igår kvällst, när Blodomloppet va över, picnicen avnjuten å det va allmänt uppbrott i den ljuva sommarskymningen upptäckte min 3männing att hon tappat bort sin mobiltelefon. Hon rota förtvivlat i sin ryggsäck å leta igenom alla sina fickor flera gånger. Vi andra gick runt omkring å kika i gräset efter hennes nya röda mobil.


När alla börja misströsta kom jag på Helige Antonio: instruera G3 hur hon sku göra å hon lyssna uppmärksamt å lyssnade inåt. Döm om allas förvåning när hon återfinner mobilen längst ner i ryggsäcken, där hon letat flera gånger!


Själv tyckte jag det va häftigt att återigen få bekräftat att det funkar!

Det är f-n så man blir religiös på kuppen...

;0)

 
 
Millis

Millis

9 juni 2007 10:14

Häftigt!!! Det ska jag testa...är en mästare på att förlägga saker;)

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mimmi

9 juni 2007 11:52

Ännu ett bevis på att det hjälper att åkalla Helige Antonio.

 
Ingen bild

Syster Yster-Dyster

9 juni 2007 13:26

Helige Antonion hjälper åtminstone mej ofta. Tom när det gäller sådan trival sak som en chokladkaka. Igår kväll i min ensamhet blev jag oooerhört sugen på choklad, du vet ju hur det kan vara. Jag kände bara att jag MÅSTE ha choklad!! Jag visste att jag köpte en Taragona för någon vecka sedan, för kommande behov. Nu hade jag verkligen behov!! Men var hade jag gömt den???? Måste nämligen gömma undan sånt, annars är risken stor att det är borta när jag blir sugen. Kan man be H. A. om hjälp om en sån sak, det är nästan småaktigt, tänkte jag. Men jag gjorde det i allafall, i ren desperation. Och kan man tänka sig, han ledde mig direkt till stället där den låg och jag kunde avnjuuuuuta min Taragonachokladbit. Mmmmmmm. Efteråt tackade jag H.A för hjälpen. Man får ju inte verka otacksam.

 
Ingen bild

Fröken Jansson

9 juni 2007 15:27

KOOOLT, som min grabb skulle säga.

 
Ingen bild

Tant Tagg

9 juni 2007 17:56

Det är verkligen underligt......

 
Ingen bild

elaina

9 juni 2007 23:29

Visst äre både häftigt, coolt och underligt!
Tror ingen grej är för liten eller simpel att få hjälp att återfinna. Helige A är nog bara glad att få en borttappad sak mindre att beskydda.
Kom bara ihåg att tacka efteråt, annars kanske han inte hörsammar nästa gång...
;0)

 
Kajsa

Kajsa

10 juni 2007 08:46

"när fan blir gammal så blir han religiös..." du vet.
Helt klart värt att testa! jag TROR dessutom på sånt där :-) utan att va det minsta religiös.

By the way... jag har flyttat tillbka Bloggen till BloggaGratis igen.

http://livetpoenpinne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

10 juni 2007 12:13

Jo hej Du Kajsa,
såg att Du flyttat "hemhit" igen...
=0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards