Direktlänk till inlägg 26 maj 2007

Mmm, chocolat...

Av elaina - 26 maj 2007 20:38

i brist på choklad äter man lakrits...Har just sett färdigt en fin, romantisk film:

Lasse Hallströms "Chokolat", jag tyckte mycket om den. Så här refereras boken på nätet:

"När Vianne Rocher och hennes dotter Anouk kommer till den lilla sömniga, sydfranska byn, blir livet sig aldrig likt för invånarna. Vianne förvandlar det nedgångna bageriet till den läckraste chokladbutik man kan tänka sig, fylld av utsökta godsaker som få kan motstå. Viannes underbara choklad ger byborna livsglädjen tillbaka, något som inte ses med blida ögon av prästen Reynaud. Han härskar över sin församling med järnhand och har kämpat mot frestelser och sinnliga begär hela sitt liv. Vianne blir symbolen för allt han räds och föraktar och han bestämmer sig för att göra allt för att få bort henne från byn. En ljuvlig roman om kampen att får vara den man vill, vänskap, kärlek, livet i en liten fransk by, men mest av allt om kvinnligt mod och styrka."




Men jag uppfattade prästen som en mesig novis? Å Reynaud va väl borgmästaren? Eller har jag fått nå´t om bakfoten? Rätta mig om jag har fel, någon...

=0)


 
 
Ingen bild

jerka

26 maj 2007 23:57

tyckte ochså den va bra fast ja e kille
har drucki aztekisk kakao suveränt!
//j

 
Ingen bild

La famiglia

26 maj 2007 23:58

Du har nog uppfattat filmen rätt. Så uppfattade jag den också. Det är en underbar film, men jag skulle helst sett att den var på franska. Jag tycker inte det engelska språket gör sig i en fransk miljö.

 
Ingen bild

elaina

27 maj 2007 00:38

jerka: menar Du att det egentligen inte är OK att gilla så´na filmer bara för att Du e kille? Jag tycker det är absolut helt i sin ordning att karlar gillar romatik...

LaFam: TACK för att Du håller med mig!
OCH jag håller med Dig: en av dom saker jag reagera besviket på va just språket!
(Nu sku det va flott å kunna ha svängt sig med ett franskt GoNatt, men det kan jag inte så det få bli nå hemsnickrat: Buenos Nuites!)

 
Ingen bild

elaina

27 maj 2007 00:40

PS Jerka!
aztekisk kakao låter spännande vad är det?
när-var-hur drack Du det?
#0O
(tröÖött)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards