Alla inlägg den 2 maj 2007

Av elaina - 2 maj 2007 07:41

Här kommer den utlovade "UtmaningsListan";


Första bästa kompis:

 Kristina Andersson på Bredagatan vid 6årsålder, sen tappa vi kontakten när hon flytta, träffades dock en gång på 80talet, på Centralen å hon bjöd på fika hemma hos sig: KUL! 


Första kärlek:

Lasse Sjöblom när jag va 15år, nej förresten Peter Nilsson i första klass


Första riktiga kärlek:

KÄRBON! allt annat har visat sig inte vara Äkta Kärlek...


Första husdjur:

Foxterriern Tirja som vakta mej som bäbis, sov t.o.m under min vagga.


Första köpta skiva:

Lasse Berghagens " Min Kärlekssång till Dig" tror jag den hette?


Första piercing:

Räknas hål i örona? Det fick jag göra för att jag INTE konfirmera mig (!)


Första bil:

"Red Delicious" en RÖD FolkvagnsBubbla, som senare blev en dödsfälla...


Första semester:

minns inte riktigt: Norge? Mina föräldrar har inte vare så mycket för semester.

Men fick följa med min systerLalla å Svåger på en hel del resor: Dalarna, Kolmården osv. Utomlands (Norge oräknat) va jag inte förrns i "vuxen" ålder 1985 då till Lanzarote.


Första konsert:

Lasse Berghagen på Köpmanberget i Hudik, 7/7 1975 eller -76


Senaste måltiden: Kyckling och tabbouleh


Senaste alkoholdrycken:  rö´tjut av nå´t slag


Senaste gången du grät: inte alltför längesedan...


Senaste gången du skrattade:

igår kväll när vi titta på Americas Funniest Videos, idiotiskt kul!


Senaste spelade cd:

Den tyska gruppen Cultus Ferox´ i mina öron bästa CD: "Wiederkehr".

Låten "Sarah" väcker nå´t tusenårigt i mig...


Senaste ringda telefonsamtal: Till min arbetskamrat på Stödteamet: Vi ska till DanderydsSjukhus idag på återträff för Ett Sundare Liv-kursen.


Har du nånsin;

Dejtat en av dina bästa kompisars kille:

Sku aldrig falla mig in! Sku kännas konstigt även efter att dom gjort slut...


Blivit arresterad:

NIX! Har nog inte gjort så mycket olagligt i mitt liv heller, inte vad jag vet...


Blivit kär vid första ögonkastet: Ja, och det har visat sig vara förädiskt...


Fått ditt hjärta krossat: Jo, tyvärr av barnas pappa bl.a



Sagt att du älskar någon utan att mena det:

Det har hänt för att vara snäll, men vis av erfarenhet är det tvärtom osnällt gjort.


Haft ett one night stand:

Hrm, inte bara ett får jag väl i ärlighetens namn tillägga


Busringt till någon:

nej, men det kanske räknas när jag ringde sjukhuset via växeln å hamna på en telefonkiosk utanför museét å en stackars förskrämd människa svara...?


Jobb jag haft: OJ , hur lång tid har vi på oss? För att nämna nå´ra;

Byggarlärling, Dagbarnvårdare, Städerska, Vårdbiträde, Kioskbiträde,Undersköterska, Cafésköterska: Kock/Bagare/Servitris/Diskare, Annonskonsulent(uppe i Gällivare bl.a) Receptionist, Telefonist, Badhuspersonal:städ/kassa, Mentalskötare, Fångvaktare, Personlig assistent nä nu minns jag inte fler...?


ställen jag bott på: Storgatan, Bredagatan, Stormyravägen, Båtlänningen, Lurbovägen, LoveAlmqvists väg, Luthensgränd, Kristinehovsgatan, Vänortsvägen, Djupegatan, Blockvägen (som jag försökte döpa om till Kristinebergsvägen) Varvsgatan och nu sist vill jag inte avslöja för allmänheten...


platser jag har semestrat på: Hos Mormor&Morfar, Kimsundet, Hornslandet, Röros, Borlänge, Trondheim, Flatruet, Dokkas/Hakkas utanför Gällivare, Smögen, Vilhelmina, Lycksele, Östersund, Sunne, Norje i Blekinge, Leningrad, Lanzarote, Cypern, Kreta, Valencia, Lagos, Saahlbach, Wien, Jukkasjärvi, Svartsö, Ingemarsö, Göteborg, Hällevik, Legoland, Gotland(!) m.m.


ställen jag skulle vilja semestra på: Kieåsen, Irland, Skottland, GrandCanyon, Aruba, Maldiverna, Seychellerna, Thailand.


ställen där jag skulle kunna tänka mig att vara just nu: Nu på morronen i sängen,  på e.m. i soffan hemma hos Pia eller Petra.


favorit-maträtter: Flygande Jacob är jag barnsligt förtjust i....


favoritsaker utan rangordning: Våffelklockan som Farsan tillverkat, Hälsingeringen, keramikskål som en bekant drejat, amerikakofferterna, durkslagsfiguren Sonen gjort, min egendesignade patchwork-klänning.


TV-program jag "älskar" att titta på: alla program om heminredning: Äntligen Hemma, Roomservice, Från Kojja till slott, Extreme Homemakeover m.fl


filmer jag kan se om och om igen:

Frankie&Johnny med Michell Pfeiffer å Al Pacino...


personer jag kan berätta allt för: men ändå inte alltid gör det: Anette, Erika, Kärbon, Lalla, Petra, Pia (i alfabetisk ordning för rättvisans skull)


En sak jag ångrar: att jag skaffa barna med barnafadern, tusen ggr hellre viljat haft dom med Kärbon.


Saker att göra innan jag dör; se till att barna+ ev.barnbarn får det bra, lära mig nålbindning för egen del.


Ja, det va det hele!

OM nå´n nu känner för å fortsätta så äre bara å hojta till!

;0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards