Direktlänk till inlägg 21 maj 2007

Nytt schema...

Av elaina - 21 maj 2007 07:15

Ja just ja!

Kom på, när jag va in å läste all min mail som strömmat in när jag vare borta över helgen,å bl.a. läste ett mail från min ÖverChefa att jag ska börja på nytt schema:


Ska fr.o.m idag börja redan kl.8 å sluta kl.16.00, men ha fredagar fria. Detta för att jag inte får jobba ensam längre, inte ens utåtriktad aktivitet, samt att jag får längre tid att återhämta mig över helgen. Hon har uppmärksammat att jag haft det körigt på sistone å sett att jag dragit på mig alldeles för mycket komp.timmar Gott med en Chef som inte enbart ser till Verksamheten framför allt utan även den små människorna som ska driva den.


Nåja, nu är ju varken jag eller P-L speciellt småväxta, men ni förstår vad jag menar. Hoppas verkligen att P´s plats blir "permanentad" OCH att just Hon får forsätta. (Bättre å mer lämpad kollega tror jag blir svårt att uppbringa: Deltagarna känner lika mycket förtroende för henne som för mig, om inte mer t.o.m när jag är vimsig. *ler* ) 


Själv hade jag hoppats på att bli slingad å ev.med lite tur bli toppklippt, när vi va upp t Hudik. Men vi hade så mycke trevligheter för oss så det glömdes bort. Dom här dagarna på hemmaplan gjorde gott för själen, fastän vi inte hälsa på precis allehopa som vi brukar göra. Kanske just därför? Kändes mera som en liten minisemester å det va det ju på flera vis: behövde t.ex bara laga mat två ggr. på fem da´r: bara en så´n sak!



 
 
Ingen bild

Fröken Jansson

21 maj 2007 17:00

Visst äré skönt att få komma hem och bara vara och bli lite bortskämd. Det behöver mammor få bli ibland.

 
Ingen bild

Syster Y.D.

21 maj 2007 17:07

Sköööönt med lediga fredagar!! Jag avundas dig. Men jag tror att du får färre semesterdagar när du går 4-dagars vecka, har för mej att det är så. Men man får ta det onda med det goda.

 
Ingen bild

Tant Tagg

22 maj 2007 12:47

Tacka Gud för att du har en chef som kan tänka. Ibland fungerar det inte ens att slå larm själv, när ens arbetssituation blir för övermäktigt, chefen bryr sig inte i allfall. Det är det där systemfelet jag brukar prata om. Att ha en chef som begriper är guld värt. Det tjänar nämligen arbetsgivaren på i det långa loppet och det är få som fattar. Tänk så bra att du får jobba med en person som du gillar också!

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

22 maj 2007 19:40

Grattis till lediga fredagar!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

24 maj 2007 07:19

Frk J: Det va balsam för själen att va hemma å bli lite ompysslad...

SYS: Ser faktiskt fram emot fredan å i långa (sommar-)loppet kanske det är modellen för mig. Men att det sku påverka antalet semsester-dagar hade jag inte en aning om..

TantT: Jo, jag är så glad att den nya Chefan verkar vettig. Å min Arbetskamrat är oxå guld värd...

G-T: Tack, ser verkligen fram emot min första lediga fredag,kommer säkerligen att göra mig gott...

=0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards