Direktlänk till inlägg 7 maj 2007

Glaskross i sandlådan...

Av elaina - 7 maj 2007 17:11

Efter Valborgsfirandet upptäcktes det att några "roat" sig med att krossa glasflaskor mot lekparkens rutchkane-klätterställning! Vaktmästarna satte genast upp avspärrning och varningsskyltar.


Alla gårdens barn har vare jätteupprörda över "dom dumma" som gjort det. För det här är ju en samlingsplats för områdets alla barn. OCH ungdomar verkar det som. ELLER är det nå´ra omdömeslösa vuxna som gjort det? Då är det om möjligt ännu värre, då äre inte ens i ungdomligt oförstånd.


Men, men ingen vet vilka, synd att ingen tog dom på bar gärning, nu är ju skadan redan skedd. Hoppas bara att inget barn hann göra illa sig innan tilltaget upptäcktes!


I morse va en sandsaneringsfirma här å grävde ur sandlådan:

som ev. synes på bilden så är det en som gräver å två

     som står å tittar på.

     Varför äre oftast så?


Kanske finns det nån regel som säger att det måst vara uppå det viset...


?=0]






 
 
helga

helga

7 maj 2007 18:51

Det låter ju som hur de arbetade i de forna öststaterna förr. 1 konduktör, en passkontrollant, en passagerarkontrollant etc etc. Så var det när jag tåfluffade iaf

http://helga1.bloggagratis.se

 
helga

helga

7 maj 2007 18:51

tågluffade menar jag så klart.

http://helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

S.Y.D

7 maj 2007 19:40

Man blir skit förbannad på så´na tilltag! Det är lika som jag ser krossat glas (oftast är det öl el vinflaskor) vid gångvägen här hemma och i skogen. Jag blir både arg och upprörd, fattar inte va´ dom finner för nöje i det. Jag brukar plocka upp så mycket jag ser, vill ju varken att barn eller djur ska komma till skada.

 
Ingen bild

S.Y.D

7 maj 2007 19:46

Tack Helga för att jag fick dra på smilbanden i dag oxå, "tåfluffade" HIHI, Jag har varken tåfluffat eller tågluffat men uppskattade felskrivningen HIHI. =0D

 
Ingen bild

elaina

7 maj 2007 20:17

Visst äre dötrist med glaskrossning å känns som onödigt personaltätt...
=0/

 
Ingen bild

elaina

7 maj 2007 20:19

Helga:
Nästa vecka ska jag åka upp till min Syster (S.Y.D) och tå-fluffa med henne...
;0)
PS:tvätta fossingarna tills dess,Sys!

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

7 maj 2007 21:49

Hihi... själv har jag tågluffat jättemånga gånger i min ungdom... men jag undrar om jag inte ska börja tåfluffa något alldeles förskräckligt nu på gammeldar.....!!!!!
Låter fantastiskt trevligt!!!!
Vilket ord...Underbart!fniss.... hihi....

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

7 maj 2007 21:56

Tacka helga för det uttrycket!
Tå-fluff på Er...
;0)

 
Ingen bild

mimmi

7 maj 2007 22:14

Tråkigt nog finns de alltid människor utan förstånd.

 
Gilla

Gilla

7 maj 2007 22:33

Verkligen trist med glaskross i barnens sandlåda! Glaskross hittar man lite var stans - det märker jag när jag går ut med hunden.
Synd att det inte syns på bilden hur arbetslaget fördelar uppgifterna... Liknar arbete i Egypten där jag var för några år sedan. Arbetare på turistanläggningen hade övervakare för säkerhets skull...

http://gb.bloggagratis.se

 
helga

helga

8 maj 2007 08:50

Vad kul att det blev så kul!! Felskrivningen i all hast blev ju rätt lyckad. Hi hi!

http://helga1.bloggagratis.se

 
marie

marie

8 maj 2007 11:36

Jag har jobbat som uska i "Nattpatrullen" i många år. Jag och min kompis brukade plocka upp allt vi såg i flask- och burkväg när vi åkte runt. En del gick att panta och resten åkte i retur-igloon.
Ja, vi sprang ju inte runt och jagade, men det som kom i vår väg plockade vi.

http://carpediem.bloggagratis.se

 
maria

maria

8 maj 2007 15:35

Ja, tågluffat har jag ju men tåfluffa, det blir något nytt...

Jo, jag tänkte så här i det byråkratiska land vi är och med det regelverk som finns så kanske det är så att: chauffören gör sitt, en kollar så att chauffören gör det enligt regelboken och den andre kollar så att den första kontrollanten inte missar något eller faller av i från regelverket...

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

8 maj 2007 17:47

när chaufför åkt iväg med glaskross-sanden börja den ena kratta runt å den andra skotta kring, men dom hade säkert en plan...
;0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards