Alla inlägg den 14 februari 2010

Av elaina - 14 februari 2010 23:18

Så här i slutet på Alla ♥Dag så citerar jag AnnaGreta Vide;

 

Jag önskar alla andra det bästa som jag vet.

Jag kan ju inte be för dem i all min gudlöshet.

Men skulle jag försöka, då tror jag att det kom:

"Låt inte någon finnas till, som ingen tycker om!"

 

Om människor är ringa och fattiga - än sen,

om bara de blir älskade, åtminstone av en.

För rikedom och ära, det låter kanske bra.

Men kärlek är i alla fall det enda vi vill ha...

 

Nedanstående dikt är skriven av samma poet;

 

Du har ett liv, ett fattigt eller rikt,
och det är inte någon annans likt.
Du kan handskas med det ganska fritt.
Men ändå är det inte riktigt ditt.


Du kan förråda det för mat och sold.
Du kan förtrycka det med hot och våld.
Du kan förneka vad det innerst vill.
Men mycket ska det inte tjäna till.

 

Du skall tillsist med ödmjukhet förstå,
en sanning, som är prövande att nå,
och som du kanske tvivlar på ännu:
Ditt liv är mycket starkare än du...

 

=o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards