Direktlänk till inlägg 26 juni 2009

MiljonLotteriVinst, 55semesterdagar å en SommarPaj!

Av elaina - 26 juni 2009 08:07

Vadan denna rubrik?

Jo det är sådant jag har att ta ut;


På MiljonLotteriet skrapa jag nyss fram inte mindre än 400:- i varuvinster, så min pott är nu uppe på nästan tusenlappen!

Detta tycker jag är intressant bland det som finns att välja på;

       

Endera en råsaft-"centrifigur "   eller  kastrullkit för induktionshäll

Men om jag har lite is i magen å väntar tills nån vinst till trillar in så kanske vi får ihop till en "sådastrimer" fast den känns onödigt dyr:

                            

1200:- är den värderad till, nog brukar liknande finnas för lite mindre än halva det beloppet? (Tipsa mig gärna om nån billigare variant!)

-*-*-*-*-*-

Hur det sen kommer sig att jag har 55 semesterdagar att ta ut har jag inte en aaaning om: det vette f-n hur det gått till!  Men antagligen så har jag sparat dagar varje år för att ta ut vid jul å nyår, fast då har jag haft så mycket komptimmar som måst tatts ut så semesterdagarna har blivit sparade.

-*-*-*-*-*-

-*-*-*-*-*-

Pajen däremot, den vet jag mycket väl hur den blev till;

  • äpple skalades å skars i bitar+ rabarber tinades upp å lades ut i en smord pajform tillsammans med några överblivna jordgubbar samt några klickar med hallonsylt.
  • en smuldeg hackades ihop av smör, socker, havregryn å lite mjöl å ströddes över frukt-&bär-blandningen.
  • skjuts in i ugnen på ca 175-200 grader å NU(!) är den klar att tas ut!

Mmmm, varsego att smaka på...

;o)


ps: i övrigt kan jag meddela att väl valda delar av Familjen har tänkt sig ut å tälta. 

 (bilden nedan är från vår regniga ÅlandsSemester 2007)

             

Vilka dom lyckliga(?) blir är i nuläget inte riktigt utrett, men förlorarna får vara hemma i lägenheten å ta hand om hus& hem + div.husdjur å lite löst folk,  pilutta dom.

Fast Sigge tror jag nog jag smugglar med mig annars blire svårt att somna på kvällen: hans kurrande när vi ligger nos mot nos är sååå sövande!

 
 
Ingen bild

Syss

26 juni 2009 21:10

En råsaft-"centrifigur" kan väl ifs vara trevligt att ha, om man tycker om att diska insmetade,krångliga delar. Vi tycker inte det, vi använder den mycket sällan, står bara i skåpet och tar plats.

 
GladaKatarina

GladaKatarina

26 juni 2009 23:58

Åååh, vad här är sommarfint! :-) Mycket vackert! Är det Prins Gustafs Öga på bakrunden?

55 dagar!!!! Lyckodam - och grattis till vinsten!

Ha en fin tältning! Det blir inte Foteviken, månntro? :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

28 juni 2009 23:07

Syss: Kanske vi kan adoptera den "Figuren" eller hyra den månad för månad månne...

Gladan: Kul att Du la märke till att det minsann har sommarstädats här på bloggen! Blommorna i marginalen är Hälsinglands landskapsblomma LIN! Jag är ju dänne uppifrån ja´ förstår Du...
=o)
ps: vi tälta vid Mälaren på SkoklosterCamping: Jättefint! Foteviken får vi satsa på ett annat år, kanske nästa?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards