Direktlänk till inlägg 14 januari 2009

-Förlåt mig ty jag haver syndat...

Av elaina - 14 januari 2009 21:07

Vi har inte avlagt några speciella löften sinsemellan i familjen inför det nya året, eftersom det oftast är så svårt att hålla dom. Maken sa lite skämtsamt vid middan att hans nyårslöfte sku vara att inte skilja sig. Dotran titta skarpt på Honom å  undra vad han mena med det? Då svara Han glädjande nog att det va det enda Han kunde komma på som Han visste med sig att Han sku kunna hålla!                        

:)


Men vad är det då för stor synd jag begått?

Jo, det är ju lite populärt nu för tiden att införa s.k "köpstopp" eller bara köpa bättre-beg. av miljö-ekologiska tillika ideologiska skäl. Men eftersom

 jag sällan köpa nya grejjer så är ju det ingen match för mig liksom, så jag

 har, lite för mig själv, lovat att jag inte ens ska handla på loppisar!

(åtminstone inte förrän jag blivit av med/rensat bland

mina egna "förton" loppiskartonger)


Nu tror jag nog att dom flesta räknat ut hur det gått med det löftet!

Helt plötsligt rattade bilen sig själv bort till PingstKyrkansLoppis i GrannByn å som av en händelse hade dom öppet just i kväll!

Åh där,

HALLELUJA!

DÄR hängde denna skapelse;

(Jag menar då kappan, inte själva Ulla

utan kappan fast utan kapuschong!)


Provade den andäktigt och "JiiihaA!" den passade perfekt!

Sen titta jag på prislappen å jubla igen inombords!!

När jag kom till kassan fick jag löfte att hänga undan den tills på lördag,

 mot erläggande av 20kronors handpenning, erbjöd jag mig,

men se det behövdes inte för dom kände igen mig! (!!) 

*

Känner mig sååå glad!

Fastän den inte ser nåt speciellt ut för världen så är den, i mina ögon, vacker å att få bära ett plagg som känns "helt rätt" är liksom "materialistisk balsam" för själen, en ynnest tycker jag

OCH att den dessutom bara kosta en tiondel av

vad den kostat från början är ju heller inte helt fel!


HahaHA! På detta viset så får måst jag ju åka på loppisen på lördag oxå!

MEN jag har nu lovat mig själv dyrt å heligt att jag ska ta itu med "dommadära" loppislådorna nu på fredag när jag är ledig.


Min "BiktSyster" verka tycka att det sku räcka som botgöring!

 Hon ska dessutom bli med mig till "Pingstis" på lördagen, har jag bestämt.


Å vem vet, kanske syndar vi därefter rejält å tar en brakfika

 på Systrarnas Bullbod för att fira att jag blivit med kappa?

Skamlöst eller hur...

;0)


*

Rösta på mig

 
 
Rapphönan

Rapphönan

14 januari 2009 22:38

Nä, du. Det kan jag knappast kalla synd! Att köpa nåt som gör dig glad och lycklig och får dig att känna dig fin, dessutom till en lagom penning! Bär den och var vacker!
Det är du värd!
Kjam!

http://rapphonan.bloggagratis.se

 
Margareta

Margareta

15 januari 2009 00:21

En äkta "Ulla Jacobsson"! Det måste vara ÅRETS FYND!!! (jisses va avis jag är!!!)

http://tantelin.livejournal.com

 
Ingen bild

Syss

15 januari 2009 16:07

Män kära nå´n, är det int´ värre! Kappan ser ut att vara DU, så det verkar vara ett bra köp, tycker jag!

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

15 januari 2009 17:36

Ja, du ser ju av övriga kommentarer att du inte ens behöver förlåtas! Men om du rensar ut lite grejer som nå´n annan blir glad över, så är jag säker på att du får en stjärna i himmelen!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

20 januari 2009 22:27

Rappis: Vet att Du unnar mig den! Kjam till er Allihopa inkluderat "Skorpis"...

Jo Du Greta! Gissa om jag blev salig när jag fick syn på den! "UJ, UJ, UJ" Ska absolut ha den på mig på torsdag, så Du får se den lajv å ev. ta på den... *fnissar*

Syss: Visst är den Jag! Bland det bästa köp jag gjort på sistone...

Titti: Det va massor med barn- å lek-saker som vi rensade ut å skänkte till SecondHandButiken på Jobbet. Där fanns tidigare inte sådär jättemycket för barn att kika på. Men det har vi ändrat på nu...

=oD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards