Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

-Ich bin ein Schwartzkopf, jaa...

Av elaina - 11 januari 2009 22:49

allmän nåja någras begäran kommer här en bild på

"The Black Lady"

 (nu hoppas jag att bilden hamnar åt rätt håll!)

Här är det dock omfärgat en gång med en röd kulör för att få en mer naturlig nyans...

(Nu ser det då ut att ha hamnat rätt,  åtminstone här inne på redigersingsidan. Men ta-mig-f¤n inte efter publiceringen!)

Snart blir jag tokig: äre för att det är fullmåne som allting jävlas för mig?


-trollpackan hjälp!

(nu lever min dator oxå ett eget liv å gör som den vill!)

(Men NU ville den tydligen vända mig åt rätt håll!)


Tror iaf att jag kommit på hur det hela gått till med "FärgChocken" ;

Det har endera råkat ske en förväxling vid tillverkningen:

att dom just bytt pappförpackningar till "5.3 Macadamia"

men det funnits tuber med svart kvar i paketeringsmaskinen

eller

så har "Någon" har roat sig på affären med att

byta ut färgtuberna mellan ett paket Garnier med svart kulör

till det paket som jag köpte i tron att det va mörkbrunt!


Hur som haver så har jag nu varit på Lille Matheos 1års kalas

tillsammans med italienare å andra mörkhåriga

å sen hälsa vi på MakensBästaKamrat med Fru-från-Peru

som bägge är mörkhåriga, så nu börjar det kännas rätt OK

OCH

Faktum är att jag/vi hade kunnat bli svarthåriga

 emedan våran biologiske Far va det (eller hur Syss?)

 Men det är faktiskt bara Vår Äldre ½Bror som ärvt det draget

så det verkar bara vara maskulint DNAbetingat.

Fast rent genetiskt skulle jag kunnat vara svarthårig:

ögonbrynen har jag helt klart ärvt efter Pappa!


Som höres försöker jag nog förlika mig med det inträffade,

det hade kunnat vare värre: håret hade kunnat ramla av oxå!

Nä, det är bara att gilla läget

MEN 

gissa om jag ska ringa Garniers kundtjänst imorron...

;o]


BloggRegistret.se

 
 
trollpackan

trollpackan

12 januari 2009 08:19

Fast jag tycker det är snyggt!*fniss*
Vad ska du ha hjälp med? Datorer vet du är ju inte min grej lixom;) HAHA! Den brukar ju göra som den vill!
kramen

http://trollpackan

 
Maraia

Maraia

12 januari 2009 15:28

Jag tycker att det ser bra ut!!
Men jag kan förstå att du var´t förbryllad när de´inte blev den färg som du förväntat dej.*fniss*

Det är ju en fasa som man har när man köper färg på affär´n, att nån ska ha bytt ut färgen*grrr*

Men som sagt jag tycker det ser bra ut på bilden iaf.
Kramisar

http://www.kaiza.bloggagratis.se

 
Maraia

Maraia

12 januari 2009 15:31

När jag tittar närmare på bilden så tycker jag det ser ut som det "skimmrar" i rött, eller blir man lurad av din tröja tro???
Det ÄR iaf Snyggt.

http://www.kaiza.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

12 januari 2009 22:57

trollis: Vet inte om det är så snyggt på mig eftersom jag är så blek å hålögd. Men det hade kunnat blive knallblått oxå! Vad gäller datorn så vare mest på skoj, eftersom Din dator oxå verkar leva sitt eget liv...
PS: Visst SAKNADES det en tub när Du sku färga håret häromsistens?

Maraia: GulleDej! Jo, Du kan ju tro att jag vorte stôss! Hädanefter kommer jag att trippelkolla förpackningarna, va lugn för det! Å Du har helt rätt, det är rött i oxå. Efter att jag tvättat 80tolv gånger så färga jag det med en höstbrun nyans som jag hitta igen i nån låda: "på större bondgårdar finns allt ", vet Du ju...

;o)

 
Ingen bild

Syss

13 januari 2009 10:07

Jo då, kära syster, vår gemensamma far hade svart hår och isblå ögon och hette inte Linnea han heller.*fniss*

 
Ingen bild

elaina

20 januari 2009 22:11

Du sku bara veta va jag hajjar till när jag går förbi speglar: är ruskigt lik PappaK...
=o}

 
Ingen bild

petra

25 januari 2009 16:38

Nu vet jag varför jag tycker att din blogg är jobbig!! varje gång jag ska komentera hänger sig våran dator. vet inte om det är våran brandväggen som säjer ifrån?
jag tycker faktiskt att du var fin på bilden, håller med om att jag tycker att håret skiftar i rött.
har du fått en inbjudan till facebook?
//petra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards