Alla inlägg den 12 juni 2008

Av elaina - 12 juni 2008 20:45

Tygsortering pågår: ska sortera upp i olika högar för så´na tyger som jag har ideér klara för åsså lägga ner i lådor så´na tyger som jag ännu inte har nån direkt aning om vad det ska kunna bli.


Sedan ska lådor respektive "projekthögar"läggas in i dom olika facken i vår braiga hylla från IKEA Expedit. På så vis hoppas jag få överblick å lättare komma igång med sömandet när jag har en stund över. (HA!)


Imorrn ska jag förbereda en FIN-förklädesklänning till min vikingadräkt, har hittat ett så lagom tjockt, snarare tunnt, ylletyg på Pingstkyrkansloppis på Eurostop. Kulören är dock aaanings för bjärt, med dragning åt limegulgrönt.


Måst rådfråga mina sakkunniga FelagsVänner för det går att få till en del rätt  knalliga nyanser med växtfärgning, så den kanske inte är helt fel? Annars har jag samlat på mig bra mycket rödlökskal som kan ge en grönare nyans. Det är ju en fördel att färga tyget innan man sätter saxen i det å syr plagget.


Gjorde ju bara ett simpelt arbetsförkläde i grått ½linne till "Bo-dagarna" när vi va på Gården å arbeta bl.a med att trampa halm/lera-blandning till klining av boningshuset. Tycker den modellen blev bra, så jag har nog det som förlaga när jag slutligen klipper till å sömar ihop festförklädet.


Sen har mina rara arbetskamrat lovat brodera nåt vackert vikingatida mönster på det. Hon är proffsbroderare så jag överlämnar den sysslan med stort förtroende till Henne. Själv håller jag mig till kast-söm, fållning etc.


Nä, nu åter till tyghögarna som snart börjar likna dom i Gamla Uppsala...

;0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards