Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

Tillfälligt avbrott...

Av elaina - 4 januari 2008 10:19

Minns ni dom där skyltliknande meddelandena som kom upp i TVrutan när tekniken krånglade "förr i världen". Finns dom nu för tiden? Eller har tekniken gått framåt så att det aldrig blir nå mankemang numera?


Hur som helst en sån skylt kommer att hänga på denna blogg en tid framöver:

*

TILLFÄLLIGT AVBROTT...

*



Har en formsvacka för tillfället å kan uppbåda varken ork eller lust att skriva något. Ni som känner mig privat får gärna höra av er via mail eller telefonledes för jag behöver nog kontakt med omvärlden fast jag orkar inte riktigt ta den själv alla gånger. Men ska försöka uppbåda kraft å energi på att bli bättre på höra av mig.


Till er som besökt bloggen, fast ni inte känner mig IRL, säger jag TACK!

Ni har glatt mig med era kommentarer å det har inspirerat å stärkt mig.

Men även fastän jag verkligen gillar att skriva, å att dessutom få bekräftelse på det, så känns det som att jag, för en period, måst hushålla med mina resurser å lägga skrivandet helt åt sidan.


Den lilla energi jag ändå har måst jag nu lägga på den verkliga världen istället för  denna "pseudo-värld". Därmed inte sagt att ni är på låtsas, tvärtom, ni har kännts som verkliga för mig. Å fastän jag inte vetat vilka ni varit "på riktigt" så har ni faktiskt varit som ett slags vänner!


Vill ni veta vad som hände för ett år sedan ?

 klicka på länken härintill --->


Jag kommer väl att gå in emelllanåt å kolla om det ev. har kommit några kommentarer på detta uppehålls-inlägg: sku då bli väldigt glad å tacksam om det funnes nå´ra små uppmuntrande tillrop, må-bättre-tips eller bara ett litet tass-avtryck ...


:0}











 
 
helga

helga

4 januari 2008 10:45

Det var tråkigt att läsa... kommer att sakna dina inlägg!! Jag förstår dock vad du menar, det tar tid om man ska läsa och komentera andra också!! Ha det så gott och hoppas på ett återseende längre fram.

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

4 januari 2008 16:38

Hoppas att du kommer tillbaka senare...när du har mer ork och upplever att du har mer tid!
Sköt om dig så länge:))
p.s Det går ju att bara "slänga in" ett par rader då och då, behöver ju inte skriva långt, bara så vi ser att du mår bra:))
kramar på dig!

http://trollpackan

 
Anna Stilla

Anna Stilla

4 januari 2008 17:03

Jag hoppas att dina krafter och skrivarlust återvänder snart. Jag har själv gjort avbrott i bloggandet ett antal gånger. Ibland måste man det. Det viktigaste är att lyssna på sig själv och se till att ens egna behov ska bli uppfyllda.
Jag ska titta in hos dig med jämna mellanrum för att se om du är tillbaka.

http://www.annastilla.blogspot.com

 
Zkrivaren

Zkrivaren

4 januari 2008 19:45

Jag tycker mig se allvarligare ting bakom skylten, men det är med sorg som jag inser att du tar en paus från bloggen. Om det nu bara blir en paus?
Icke desto mindre måste man ibland vila från skrivandet för att använda krafterna till annat.

Och senast jag tittade på mig själv, nöp mig i armen och cyklade, var jag riktig levande människa. Vill du veta mer får du gärna mejla.
Jag kommer att titta in på din blogg dagligen oavsett vad som händer, kanske lägger jag en kommentar också.

Tills nästa gång ska du ha det så bra, må så gott och många varma kramar från mig.

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
La famiglia

La famiglia

4 januari 2008 23:52

Jag har ju bara träffat dig en enda gång, och kan väl inte direkt påstå att jag känner dig, och jag vet verkligen inte vad som ligger bakom ditt beslut att ta en bloggpaus. Men under de dryga 18 månader jag vistats i bloggvärlden har jag sett många bloggar komma och gå. De bloggare som försvunnit har nästan aldrig gjort det efter en sådan här annonserad paus, utan deras bloggande har liksom bara tynat bort. De som gjort en paus på det sätt som du nu säger att du gör, har nästan alltid kommit tillbaka. Och jag hoppas att du inte är något undantag från detta. Ha det bra så länge, och ta hand om dig.

http://hundblues.blogspot.com

 
Millis

Millis

5 januari 2008 16:04

Hoppas att du snart mår bra igen!

Massor med styrkekramar till dig!

http://millis.bloggagratis.se

 
skogsfrun

skogsfrun

5 januari 2008 16:40

Efter en intensiv period måste det nog komma en paus. Skogsfrun emotser ditt kraftfulla återtåg och önskar dig ett rikt liv på riktigt*;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sören Katt

5 januari 2008 20:28

Ett typiskt tassavtryck av mig till dig.......

 
mahjong online

mahjong online

6 januari 2008 12:58

Gör som Helga spela mahjong,det e avkopplande.

http://onlinespel.nu/mahjong.html

 
skogsfrun

skogsfrun

7 januari 2008 11:31

Genom det skrivna ordet kan man lära känna en person ganska bra. Skogsfrun tycker du är högst verklig! fyndig och rolig att läsa. Hoppas du kommer igen när du känner ork och lust:)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Zkrivaren

Zkrivaren

7 januari 2008 14:53

Tittar in och sätter ett nytt avtryck på din sida. Och tänker på den gången jag skulle se en fotbollsmatch i TV. Tekniken fallerade och skylten "tillfälligt avbrott" kom upp. Efter en stund lämnade jag TV:n för att med jämna mellanrum återkomma för att se om allt var igång. Nu gör jag likadant på din sida, kommer och tittar, hoppas på ett ord eller två.
Ha det riktigt gott!

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

wella

8 januari 2008 07:49

nu får du vila och spara kraften till dig själv.kanske tid,ork och lusten kommer tillbaka om vi skriver att saknar dig?
saknar dig redan!
kram //wella

 
Millis

Millis

9 januari 2008 12:35

Tittar in med en kram!

http://millis.bloggagratis.se

 
trollpackan kollar bara läget!

trollpackan kollar bara läget!

9 januari 2008 16:00

Ville bara kolla läget, men ser att inget är förändrat.
Kommer åter!
kram

http://trollpackan

 
Ingen bild

Fridens Liljor

10 januari 2008 17:12

Vi vill bara skicka en cyberkram och hoppas att du kommer igen!

 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

11 januari 2008 08:56

KRAM!

http://helenej.blogspot.com

 
Ingen bild

elaina

11 januari 2008 10:28

Varmt TACK Allihopa!
Era rara kommentarer värmer gott här nere i min lilla formsvacka...
:0}

 
helga

helga

12 januari 2008 11:32

Ho ho - Helga tittar in!! Trevlig helg och må bättre snart - vi saknar dig!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

12 januari 2008 11:48

Kram!

http://millis.bloggagratis.se

 
lisbeth

lisbeth

14 januari 2008 09:07

Heja på! Vi går mot ljusare tider...

Här kommer ett litet tassavtryck från Roslagen!

http://www.geocities.com/ulvuskennel

 
Clara

Clara

14 januari 2008 10:04

Jag brukar titta in här ....men har varit dålig på att kommentera...nu tänkte jag tassa in här och önska god fortsättning och blev lite snopen. Jag hoppas att du snart återfår krafterna och känner dig glad och stark igen....det är helt normalt att man tappar sugen ibland....helst denna tiden när det är mörkt och bistert...men ljuset kommer Elaina...det kommer snart.....KRAAAAAAAAM

http://claraslinneskap.blogspot.com

 
Zkrivaren

Zkrivaren

15 januari 2008 17:12

Tittade ånyo på skylten och konstaterar att laddning av krafterna pågår fortfarande. Jag hoppas att det går bra och i rätt riktning för dig, inte bara för att jag saknar dina inlägg utan även för att du verkar vara en trevlig person.

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

15 januari 2008 18:44

Här kommer en riktigt bamsestor kram till dig!

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

17 januari 2008 18:51

KRAM till Alla rara Kommenterare!
Jag jobbar,äter å sover:
så det finns hopp om livet...
:0]

 
Annika

Annika

17 januari 2008 23:52

Skönt att höra! Med ljusets återkomst - hoppas jag att även din lust/glädje/ork kommer tillbaka!Så många ggr hänger det ihop MER än vad man själv vet/anar!

Kram Annika

http://absolutgarn.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

22 januari 2008 22:09

TACK för omtanken Annika!
Det gäller ju att va rädd om sig så länge man har sig...
:0)
ps:har faktiskt börjat sticka på en mössa, det är ett gott tecken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards