Direktlänk till inlägg 21 september 2007

ISLAND-om en liten vecka...

Av elaina - 21 september 2007 23:29

KAN BARA INTE FATTA:

Om precis en vecka är jag på ett hotellrum i Reykjavik!

Eller så kanske jag är ute på lokal å svirar om vi inte blev proppmätta å jättetrötta efter middagen & badupplevelsen å bara vill sova för att orka med nästa dag?


På lördagen kommer vi bl.a att få göra ett studiebesök på motsvarigheten till Vinyl107,1 på Island (lyssnar faktiskt på det i skrivande stund)


Rida skulle nå´ra oxå hinna göra på lördag e.m., jag blir med som ivrig åskådare om inte jag lyckas skrapa ihop 495:- som tölt-turen kostar.


På söndagen bär det iväg på rundturen Gyllene Cirkeln;

  • Hveragerdi- drivhus uppvärmt av geotermisk värme
  • Kerid- vulkankrater (tänk om den får ett plötsligt utbrott?)
  • Skalholt- kyrka/biskopssäte och Islands kulturella centrum
  • Gullfoss- Islands mest berömda vattenfall
  • Geysir- varma bubblande källor: 100 grader varma=ej badbara!! (Uncle Bens Ris någon?)
  • Pingvellir- "nationalpark", ett vackert naturområde

Sen ordnar dom en avskedsmiddag på söndags-kvällen, men den bekostar man oxå själv. (bara matkostnaden denna helg kommer säkert gå på tusen spänn, men vi får väl äta gröt resten av månaden)


På måndan äre slut på äventyret då far vi hem t Gamla Swedala, OM jag åker hem vill säga. Kanske ber jag hela familjen emigrera...


;0)


PS: Jag kommer nog inte att fatta å förstå att jag vare på Island ens när jag kommer hem

 
 
Zkrivaren

Zkrivaren

22 september 2007 09:27

Jag är redan avundsjuk på dig, och har full förståelse om du bli isländska på heltid. Skulle duinte bli det har du ett jättefint minne för livet.

Trevlig helg!

http://zkrivaren.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pjärsa

22 september 2007 11:45

om du inte rider får du smisk!
pengar får du av mej Älskling!
kul att "rockina" på 106.7 ska me.

 
Ingen bild

Syss

22 september 2007 12:37

Klart att du ska vara med på töltturen!
Tillsammans ska vi väl kunna lösa det problemet. Ring mej!

 
Ingen bild

Mimmi

22 september 2007 13:21

OJ! Är det bara en vecka kvar! Nu har du väl pirr i magen, kan jag tänka? Island!? Har aldrig tänkt mej det som ett resemål för min del. Men egentligen; varför inte? Ser framemot din "reseskildring" och vem vet kanske Island oxå står på min önskelista över resemål sedan.

 
Ingen bild

elaina

22 september 2007 14:18

Trevlig helg Själv Zkrivaren!
Skämt åsido så är jag alldeles för hemtam för att emigrera, möjligen sku jag kunna flytta hem t Hudik eller ut i Roslagen. Men ett minnne för livet blire , helt klart...

Men P då! *hyschar-med-fingret-för-mun*
Jag vet ju inte säkert om det verkligen är på det viset, å om så är kanske Hon vill åka "Inkognito"...

Ja tänk Mimmi!
Känns som jag har en hel fjärils-farm i magen! Hoppas jag ska kunna blogga nå´nting direkt därifrån, lajv s.a.s Annars blire i efterhand, när jag fått smälta alla intrycken...

Snälla Syss!
Jag hade ändå tänkt ringa under dagen, så nu går jag å ringer Dig: hallå...

=0)

 
Tant Tagg

Tant Tagg

22 september 2007 17:41

Vilken tur att du valt en restaurang som inte serverar gammal haj, kokt lammskalle, rökt föl eller kokta torskhuvuden!;-)
Kom nu i håg vad jag har sagt angående gammal haj och Svarta Döden. Om dom försöker lura i dig det ska du bara tvärvägra :-) ! Islänningarna är dessutom väldigt vilda av sig, så var vaksam ;-)Man vet aldrig vad de galningarna hittar på.

http://tanttagg.bloggagratis.se

 
Millis

Millis

22 september 2007 18:25

Vad härligt...förstår att du ser fram emot resan!

http://millis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nenna

22 september 2007 20:05

Har drabbats av datakrasch så jag har inte kunnat vara inne och läst "mina" bloggare på drygt tre veckor!! Tala om frustation! Nu har jag köpt ny dator och mitt dataliv kan börja fungera igen. Tråkigt att höra att du varit så sjuk, men även det drabbar ju oss dödliga lite nu och då. Men se det från den ljusa sidan; Nu hinner du krya på dej tills du ska åka.! Bara knappt en vecka kvar! Jag gläds OCH våndas med dej!

 
Ingen bild

Fröken Jansson

22 september 2007 20:15

Ojdå, er de bare en uke kvar! Gu´ va´ kul!Ha alla dina sinnen öppna och insup allt! ISLAND är inte det givna resemålet, men jag skulle gott kunna tänka mej att åka dit. Charterresor till solen, nej tack!

 
skogsfrun

skogsfrun

22 september 2007 21:14

Det är klart att du ska RIDA! Du får gå med bössan*!!

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Carrro

22 september 2007 22:11

Lyllo dej! Ska du resa till Reykjavik!? Kom bara av en händelse in på din blogg och fattar att du vunnit en resa till Island! Dit vill jag också åka!!!!!! Hur kan detta vara möjligt; vinna en resa till Island! Ofattbar TUR har du!

 
Ingen bild

Skuggan

22 september 2007 22:32

Jag önskar dig trevlig resa! Rida på isladshäst ska du absolut göra, det är underbart, kosta va´ det kosta vill!!! Ha det så bra!

 
Ingen bild

elaina

23 september 2007 00:00

TantT: Int äre ja som har valt restauranga heller, ja bare följer mä ja´: å barae för att Du har varna mig för dedäringa lömskheterna så kôm ja säkert te å bli som barna å stôpp i me va tok som helst? Bäst man passer sä så man int blir bortgift mä nan illbatting te islänning å...

TACK Millis jag längtes verkligen! Å vet Du jag är nästan klar med min syvrå/pysselhylla... (bildbevis kommer)

Nenna: Som jag har fundera var Du har hållt hus!? Gott att ha Dig online again å själv är jag oxå på banan lagom till Äventyret...

Frk J: Ja hu, bare knappt en uke tills vi far! Lovar att absorbera allt vad jag kan OCH sen försöka delge mig här så mycket som möjligt.Jag e inte heller så mycket för charter faktiskt...

Skogsfrun: Lovar att jag ska rida! Var ska man annars tölta om inte på Island? Kärbon å Släkten i Norr hålls på å skramlar te både de ena å andra.Kanske fastnar jag rejält för detpå äldre da´r...

Välkommen åter Carrro! Håller med om att jag har osannolik tur både i spel&Kärlek: det va nämligen min Älskade Kärbo som ordna så att jag blev nominerad å vann Vinyl107,1s´tävling...

Hej på Dig oxå Skuggan! TACK ska Du ha, hoppas å tror verkligen att jag ska uppskatta töltritten som Mina Sponsorer ska bju mig på. Kommentera gärna fler gånger...

;0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards