Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

Från BajenRandigt till TyrolerRosor ???

Av elaina - 6 augusti 2009 16:37

JoDäLäHohO! Nu äre pisk-snärt-klart !

 Åtminstone vuxensovrummet, provisoriskt.

Är inte nöjd med överkastet som till råga på allt har en matchande gardin:

Känns alldeles för mycket "ellos": too much 80tal, I guess.

(TACK för det mycket passande uttrycket Pia!)


Men Maken måst va nöjd med mig: Han kom hem med en bukett rosor:

Ooops! Ser nu att jag måst ställa om min klockradio!

Kolla oxå in den matchande färgen kulören på rosorna som Målarns Fru fått på sin furupall till nattduksbord. De stereovirkade dukarna har ropats in på auktion för ingenting å är helt klart chabby chic!


Själv känner jag mig så lagom chiq, mer chabbig,

fast rätt nöjd måst jag tillstå...

;o)


 
 
Ingen bild

Bonus

6 augusti 2009 17:11

Det blev ju jättefint! chablonerna gjorde så det blev ett helt nytt rum.

 
Ingen bild

elaina

6 augusti 2009 17:51

TACK!
Jo-serru Farsan är ingen som chabblar med schablonavdrag Han inte... *fnissar*
;o)

 
Tant Grön

Tant Grön

6 augusti 2009 18:11

Ja det var sannerligen grönt här. Vacker färg den där gröna eller hur, hi, hi!

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
elaina som här öppnar dörren in till Korps...

elaina som här öppnar dörren in till Korps...

6 augusti 2009 18:15

Jo, grönt är skönt!
Å jag hade faktiskt tänkt hunnit fara ner till SyssDotra i "Nkpng" å hinna ta en glass i S-köping å inte köpa nånting alls, tra-la-lalls, på KORPS...

http://korps.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PAGE=h_

 
Ingen bild

Syss

6 augusti 2009 18:18

Nä, häv i väg överkastet! Vitt skulle vara snyggare. Ev har jag ett som du kan få, om jag inte kastat det. Ropade in ett på auktion förra året, men som du nog uppmärksammat bäddar vi sällan, med överkast. så det ligger mest i vägen.

 
Ingen bild

elaina

6 augusti 2009 21:56

Alla tiders Syss!
Va inne ett tag på om jag sku sy ett. Men det känns som überpretto, just nu iaf. Så jag lånar jätte gärna erat...
=o)

 
maraia

maraia

6 augusti 2009 22:34


Snyggt sörru!!!!!!!

http://www.kaiza.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syss

7 augusti 2009 20:13

Här lånas inget!!!! Du FÅR överkastet om du vill ha det. Jag måste tillägga att erat sovrum blev då helt klart annorlunda. Väldigt grönt, men kul oxå. Man kan lungt påstå att det inte finns någon i hela Sverige, kanske t.o.m världen, som har ett likadant sovrum som erat. :0)

 
susanne

susanne

7 augusti 2009 23:32

Hej tack för titten hos mig ;)
vist får du länka..... kul!
Astranta Major är det latinska namnet för stjärnflocka.. jag älskar de latinska namnen för växter de är så vackra sedan är det lätt
när man går till trädgårds handeln då vet dom direkt vad man menar....
den är underbar!

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards