Direktlänk till inlägg 31 augusti 2008

AUGUST is no more...

Av elaina - 31 augusti 2008 23:58

Så va det augusti-månads sista skälvande minuter i ensamhet.


Dotra har ringt från Cypern varje dag/kväll å Älski har både ringt+sms-at. Längtar efter Honom OCH barna nå´hemskt, vill aldrig mera att dom åker bort allihopa samtidigt! Jag är så van/bortskämd med att ha dom omkring mig så jag vet inte om jag sku fixa att bli helt själv. Gudarna förbjude att det händer dom nåt!


Tänker på de människor som alltid är ensamma, vissa trivs med det andra inte, jag hör egentligen till den första kategorin. Kan roa mig med sånt som jag längtat efter att göra å pyssla å dona länge alldeles allena. Tycker det är skönt att kunna göra saker oemotsagd, ändra å göra om utan att behöva förklara varför. Fast alltjämt blir det långtråkigt, är nog ingen ensamvarg utan ett typiskt flockdjur, tillhör nog vad man sku kunna kalla "FlockFolket".


Som tur va  lockade min arbetsflock med mig till ett vattenhål i en närbelägen byhåla på fredag e.m., där umgicks vi å tackade av en ung kollega som arbetat sin sista dag på Jobbet. Det va trevligt att träffa arbetskamraterna "civilt" s.a.s , vi borde nog gå iväg å fika eller ta en öl oftare å prata om allt annat än jobb!


I lördags e.m fick jag återigen nog av att vara själv å verkligheten fanns bara ett telefonsamtal bort: ringde å prata lite strunt med några stycken å det va ju nöjsamt för stunden. Men bara några minuter efter jag lagt på luren så kändes tystnaden än mer total, trots kvittrande undulat å pipande marsvin. Ensamheten kan vara förlamande och i längden snudd på kvävande. Men som tur va fanns det livgivande syre i Norrortsbyn:


TACK Familjen O för att ni så självklart tar emot mig närhelst jag blir sällskaps-sjuk, i synnerhet när min egen flock inte finns invid mig och ursprungsflocken 30 mil norrut...


GoNatt!

#o)


PS: "Man måst skiljas för att åter kunna mötas"

vi är precis så löjligt kära som vi ser ut...

 
 
Ingen bild

Syss

1 september 2008 22:58

Ibland önskar jag att jag finge vara mol alena en hel helg. Men det kanske skulle bli som du säger och känner att man är så van att ha de närmaste jämt om kring sig så det kannske skulle bli ensamt. Men, någon liten helg skulle iaf kännas skönt och det är bra att få längta efter någon oxå. Puss o Kram nu ska jag sova. zzzzZZZZZ

 
Karin

Karin

2 september 2008 20:23

Jag förstår dej helt. Jag är ju i princip aldrig utan min lilla flock men de få stunder jag är det och gör något på egen hand så är det nåt som fattas mej. Min flock. Jag är ett sällskapsdjur och ett vanedjur :-)

http://gemini.bloggagratis.se

 
helga

helga

3 september 2008 11:19

Jag har ju mkt egentid både hemma och borta pga mitt jobb. Jag trivs ändå allra bäst när flocken är samlad!!! Hoppas de dina kommer tillbaka riktigt snart...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syss

3 september 2008 22:15

Är just hemkommen nynnandes på ABBA-låtar. Du förstår nog varför, eller? Jo, jag, min dotteroch vår MODER(!) har varit och sett Mamma Mia. Roligt att mamma orkade följa med, eller hur? Vi (tre generationer)håller med dig om att den var klart sevärd; mysig, lättsam, romantisk, humoristisk....... Biosalongen var fullsatt här i vår lilla byhåla, flest kvinnor men en och annan man oxå. Nu ska jag sooova, en ny arbetsdag väntar.

 
Ingen bild

elaina

4 september 2008 22:40

Mamma Mia! Fick ni med Moder på bio?! Undrens tid är ännu ej förbi!
Köp en Triss vettja!

helga: Maken"Älski" kom hem i måndags natt från sin Systers bröllop i Italien, LaTonnara om det låter bekant...

Karin: det är nog så att vi liknar marsvin på den punkten...

=o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards