Direktlänk till inlägg 3 augusti 2008

Pirri-pirri...

Av elaina - 3 augusti 2008 23:59

...är en krydda å det är oxå känslan jag haft idag:

DET ÄR JU BARA FYRA DAR TILLS VI GIFTER OSS !


Kommer vi att hinna det som är kvar att göras eller utbryter hysteri på onsdag-torsdag?? Kanske vi rentav glömt nå´t?


Blir det ösregn på fredan eller har det regnat hela veckan så att gårdsplanen på Gården förvandlats till lervälling: Mormor fastnar med rullatorn å SvärFar halkar omkull i sörjan? NEJ, Gudarne förbjude!


Tänk om jag får "spontan-Tourettes" vid ceremonin å liksom Lill Lindfors börjar ropa -Pitt! Pitt! eller nästan ännu värre: får totalt hjärnsläpp å tunghäfta !

Det sistnämnda har jag ju svårt att tänka mig vad gäller mig, men man vet ju aldrig!


Nä, skämt åsido: det som oroar mig mest nu hur i hela fridens dagar vi ska få plats med allehopa? S-j-u-t-t-i-o-f-y-r-a personer! (75 faktiskt med lille Matheo, fast han sitter nog mest i sin barnavagn! )


Vi har i köpt ett 12m tält å får låna två 3meters= 18m tält som det i bästa fall ryms 40 personer i, MEN VAR GÖR VI AV DOM ÖVRIGA 35 MÄNNISKORNA?

Får nog lätt panik å börjar hyperventilera så smått om det inte löser sig före torsdan:

"-Lugn å fin, AnnKatrin" som Coachen brukar säga.


Är det nån vänlig själ som har ett vitt JÄTTEstort universaltält, eller gärna flera att låna/hyra ut så vore vi evigt TACKsamma!!!

Lämna telefonnummer på "kommentarer" så ringer jag upp direkt, men givetvis utan att publicera kommentaren!


Å om nån tänkt sig att röja björksly på torsdag f.m. å vill bli av med det på ett smidigt sätt, så går det oxå bra att maila mig på min hotmailadress som finns på min presentationssida, vi hämtar så gärna inom Stockholms-nejden!


GaAaaah!

#oP




 
 
kolla denna länk

kolla denna länk

4 augusti 2008 02:25

Ett tips!

http://www.orienttalt.com/fakta

 
Ingen bild

Syss

4 augusti 2008 05:59

Jag förstår din oro! Tänk om jag kunde hjälpa till....men 30 mils avstånd gör det omöjligt. Vi får be till vädergudarna om nåd, det kan jag iallafall bistå med.
Sedan hör det väl oxå till att man bör ha lite bröllopsfeber, det är ju inte varje dag du går sta och gifter dig. Puss, puss ser verkligen fram emot fredagen den 8:e

 
Ingen bild

Annika

4 augusti 2008 09:35

Hej, vi har ett partytält ute på campingen som ni skulle kunna låna.

 
ihuvudetpadendarmary

ihuvudetpadendarmary

4 augusti 2008 16:44

Jaaa jag förstår att de börjar bli nervöst nu..
; )

http://ihuvudetpadendarmary.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

5 augusti 2008 07:37

TACK Snälla AnonymaTipsaren/Tipserskan!
Jag kolla upp det där å det visade sig vara ett lyckokast!

Syss! Be till alla Gudar ni känner! Lite febrig är jag nog, men gör gott att veta att man har snällt folk omkring sig...

GulleAnnika! Du är så hjälpsam å lånar beredvilligt ut allt från knappnålar till partytält: TACK, men det löser sig...

Mary: Ända till kl.½3 i går e.m hade jag lätt panik, men den annalkande ångesten la sig därefter när vi va till Gården å det löste sig med Tältet...

=0D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards