Direktlänk till inlägg 4 april 2008

Nassen visa sig vara av god ras och härkomst...

Av elaina - 4 april 2008 10:00

Å här slutar alla ev. rubrik-illusioner om antisemitism.


Det handlar om en av vår nya familjemedlemmar Magnus Marsvin!

I en kommentar till inläggget där Dotra strålar av lycka över sina små Vänner undrar Lisbeth om det är några av deras små ättelägg, med SMF 307 Ulvus i stamtavlan?


Så visade det det sig vara! På den mörka skönhetens stamtavla återfanns Ulvus rex "Bosie" som FarfarsFar! Hur liten kan inte världen bli emellanåt? (Marsvinsvärlden förmodligen väldigt liten)


Sen inkom Lisbeth med än mer glädjande information:

>>Å då kan jag tala om att Ch Ulvus Bosie, var inte bara själv en fin championgris, BIS-placerad och allt. Han var dessutom son till en av alla tiders fina och vinstrika rexar, vår underbara Ch Pickersleigh Nancy Drew, som pryder vår hemsideindex. Nancy var i alla avseenden en minnesvärd gris som jag skulle kunna skriva en roman om. Hon blev Årets Rex, BOY-3 (vilket betyder Best of the Year) samt klubbmästare.

Bilder dyker upp på Ulvusbloggen!

Jag kände på mig att släktskapen fanns. Roligt att se Nancys och Bosies fina egenskaper gå vidare.  Lycka till med nassarna! <<


Det ska jag tala om för Dotra när Hon kommer hem från skolan i e.m.

För Hon har ju undrat lite över det här med utställningar å så. Kanske vi sku drista oss att delta i någon framöver? Finns det speciella utställningar för Nybörjare? Å då syftar jag på oss som ägare mest!


Det visa sig oxå att High Hats Läng-Tan är Mormor respektive Farmor åt Honom å Brasse: alltså är dom kusiner, inte bröder som jag måhända påstått. Kanske nån av er som läser detta känner till Henne?


Nä nu ska jag gå å äta andra frukost med nassarna: timjanthe´med honung för mot min raspiga hals åsså Hönökaka, om det finns nån kvar...

;0)




 
 
Karin

Karin

4 april 2008 11:55

Även hos mej så har det bott äkta Ulvus grisar. Ulvus Toffe som var choklad och Ulvus... men jisses, namnet försvann. En svart hane va det iallafall. Fick dem överlämnade till mej i Västerås av Lisbeth själv. Mycket trevlig kvinna.
Och även den omskrivne Ulvus Bosie finns med i mina kvarvarande rexars stamtavla :-)

http://gemini.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

4 april 2008 12:07

Se där ja: idel ädel adel, hihi...
;0)

 
Tant Tagg

Tant Tagg

6 april 2008 12:41

Magnus Marsvin - det perfekta marsvinsnamnet!

http://www.tanttagg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards