Alla inlägg den 5 september 2007

Av elaina - 5 september 2007 19:28

Alltsedan Kärbon möblerade om i sovrummet kan jag, istället för som tidigare liksom sy in mig i ett hörn, numera breeeeeeeda ut mig när jag ska sy nå´t.


Har nu alltså skrivbordet som symaskinen står mot längs en heeeel vägg, istället för som tidigare inklämd i ett hörn, nedtryckt under vägghyllor:

 sy-bordet...


Ingen vidare bildkvalité ser jag nu, vi kan väl kalla det mysbelysning?


Som synes är där en liten lappa-laga hög igen, suck, det tar aldrig slut!

I samband med skolstarten ökade den markant. Men man får väl vara nöjd så länge det duger att man lagar, att det inte bara ska köpas nytt hela tiden.

(å på lördag får vi en hel kasse killkläder: HURRA! )


 Vill Du se tavlan i närbild?  Vassego´; 


min kära symanskinstavla...


Den tavlan, eller rättare sagt trycket köpte jag på RK-loppis för en spottstyver.

För att den sku komma mer till sin rätt kostade jag på den ett besök hos en riktig inramare. Den fick sig en rejäl SPA-behandling; svart handskuren passpartou, reflexfritt glas å guldkant på hela tillvaron. (noterbart är att den skönhets-

behandlingen va tio gånger dyrare än vad själva trycket kostade, håhåjaja)


Detta va för ett bra tag sedan, men inte förrns nu har jag haft möjlighet att hänga den där den hör hemma: ovanför sin modernare variant på symaskin. Är väldigt nöjd med sovrummet å har alltsedan ommöbleringen lagt mig till med den vanan att jag tittar mig runt ett slag innan jag släcker lyset å konstaterar:


 Ombyte förnöjer, men Kärbon håller jag fast vid, Honom byter jag inte bort mot varken allt smör i Småland eller alla guldramar i Världen...

 =0)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards