Direktlänk till inlägg 28 februari 2007

PHU!

Av elaina - 28 februari 2007 08:00

Nu lyckades jag betala räkningarna! Inte mycket pengar kvar att hurra för, men det är skönt att vara skuldfri.(nåja, Ikano-lånet ligger ju kvar å tickar) Igår besikta vi bilen å det va oxå skönt:Den gick igenom, bara en etta på stenskotts-sprickan på vindue. Idag ska jag t tandläkaren å det blir nog mindre skönt: Har ju den spökande visdomstanden längst in i mörka munhålan... ibland ilar det till ända upp ihjärnbarken! Trodde ett tag att det va örsprång, men lutar nog mer åt att det är tanden.Varför ska man behöva få visdomtänder när man har passerat 40?Hör inte så´nt ungdomen till? eller har jag inte varit riktigt klok förrns nu?Känns bra onödigt iaf. å onödigt dyrt kommer det väl oxå att bli!Bara man gapar hos Tandläkarinnan så kostar det ju 500spänn å öppnar man mun för att protestera så lägger dom väl på 300 i ett nafs! Nä, gott folk nu ska jag spankulera iväg till ämbetet, Ha det gott!

 
 
Ingen bild

mimmi

28 februari 2007 17:58

Huja, dessa evinnerliga räkningar. Man kan bli tokig för mindre! Ändå tycker jag inte att vi dragit på oss allt för mycket, men det blir ifall mycke man ska ut med varje månad. Tandläkar´n, vill jag inte ens tänka på. Då får vi leva på vatten & bröd i evigheter, amen

 
Ingen bild

elaina

28 februari 2007 21:02

som tur är fick vi en hel kasse bröd av Morfar som vi kan livnära oss på resten av månaden å vatten finns ju i kran...
=0)

 
Ingen bild

syster (D)yster

28 februari 2007 21:03

Vilken tur att bilen gick igenom. Inga utgifter för dens del iaf. Jag hoppas att sonen sköter sig och inte visar upp sina sämsta sidor. Har han fixat mat åt de små liven då eller har de skrikit som hungriga fågelungar så fort du kommit in genom dörr´n?

 
Ingen bild

elaina

28 februari 2007 21:07

Jo, man får ju försöka glädja sig åt det lilla positiva som går å få tag i.
Sonen sköter sig utmärkt bra! Tar så bra ansvar för småkusinerna! Å hungriga är det sista dom är!
=0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards