Direktlänk till inlägg 20 februari 2007

Patchwork-dress OK!

Av elaina - 20 februari 2007 22:23

JAaaaaaaaa! Vad GOTT det är när ens projekt går i land!
Började på denna skapelse för kanske en månad sen? närmare bestämt 21januari!


När jag haft en stund över har jag målmedvetet satt mej å sömat å nu är det klart!
Har bara haft sjal-stickning som ett litet sidospår, men dom har jag oxå slutfört allt eftersom! (se tidigare inlägg den 30jan.+ 18feb.)

Kors i Kapernaum, ja tror jag övervunnit mej själv?

(Gällande det här med halvfärdiga projekt iaf.)
Men inte värt att ropa Hej förrns man fått arslet ur vagn ;0)
Vi får väl hoppas å se att det utvecklar sig till en god vana!

Som inspiration har jag haft mina arbetskamrater samt bloggisar som visat upp sina fina alster. Å nu vill ju fö´ståss åsså jag paradera:

Vad tycks?

ta-daaah!

*Sonen ryckte på axlarna å sa "-fin..." men tyckte nog det va lite kul att tigern som han tryckte när han va sisådär 4år är mitt-motivet på "patchen".



*Dotra har klart å tydligt deklarerat att hon kommer å blå-vägra gå ut med mej om jag tänkt ha den på nångång: "-Den är piiiinsam, Mamma!"



*Kärbon anser den kanske lite väl "biokemisk",men so what: då är väl jag lite bohemisk då!


Å under tiden jag sömat på den så har jag funderat på vad jag ska namna den till å inte kommit på nå´t bra. (Jo, jag envisas med att namnge mina alster)
Inte förrns nån gång efter AllaHjärtansD. kom det för mej:
"TALULAH", å så blire nog om ingen misstycker . . .
:o)


 
 
Gerda-Thyra

Gerda-Thyra

21 februari 2007 00:15

Nämen, så fin! Vilket jättejobb.. vad duktig du är!

http://gerda-thyra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elaina

21 februari 2007 00:30

Jo tack, jag är då iaf mycke NÖJD!

 
Persilja

Persilja

21 februari 2007 11:46

Det var fina lapptäcksarbeten!
Jag har hunnit så långt i mitt handlade att jag klipper lappar. Men jag är petig. Vilka lappar som hlest duger inte. Jag måste gilla varje lapp. Gick igår på röda korset och letade gamla tyger. Men hittade bara en gammal duk och ett förkläde som jag kommer att sätta saxen i. Fast halva tjusningen med ett lapptäcke är ju just komponeringen!

http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

mimmi

21 februari 2007 12:42

Bra jobbat! Bry dej inte om vad dina närmaste tycker. Den är unik, det är bara du som har exakt så´n klänning, kul. Kan du inte knäppa ett kort på dej när du har den på dej, så ser man hela klänningen.

 
Ingen bild

elaina

21 februari 2007 19:41

svar t. Persilja: Det är skojjigt att gå å leta gamla kläder m.m t "lapperier", dom blir som orginellast/billigast på så vis. Håller fullständigt me om att komponerandet är minst halva nöjet!

svar t. mimmi: Nä,inte bryr jag mej! Har på mej det JAG trivs i å tycker om!
JO ja blir nog rätt ensam om denna å mycke möjligt att jag poserar med den vid tillfälle... :0)

 
Yvonne

Yvonne

25 mars 2007 14:11

Vilken härlig klänning du har gjort Elaina! Visst är det jätteroligt med lappteknik när man får välja ut de tyger som man tycker blir fint ihop!
Jag är säker på att du trivs i klänningen och får många komplimanger!:)
Ha det gott!

http://www.slojdbiten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elania

25 mars 2007 16:50

Tack Y!
Du har helt rätt i allt Du säger...
=0)

 
Nina

Nina

18 september 2008 08:15

Den er jo et kunstverk mer enn en kjole ;0). Så flink du har vært til å sette sammen stoff....den er jo både fargerik og stilren. Takk for kommentar på siden min. Dessverre er kjolen lillesøs sin, men kan jo alltids låne den mer ;0). Det er sant - den er helt unik. Ha en fin dag.

http://dilldallsaant.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards