Direktlänk till inlägg 17 februari 2007

minnenas revy...

Av elaina - 17 februari 2007 09:49

Har nu suttit en god stund och gått igenom en gäng fotoalbum i väntan på att Kärbon ska vakna. (den som väntar på nå´t gott väntar alltid för länge!)Det va med mycket blandade känslor jag bläddra genom bladen;Riktigt roligt faktiskt att se hur alla Nära&Kära har förändrats. I synnerhet barna! Otroligt va söta dom va! (måste ta mej tid å sätta mej med dom å titta igenom alla bilder så dom får se å ev. komma ihåg det som faktiskt va bra)Lite mindre kul att bli minnas det som la sordin på glädje-trumpetandet... Men ändå trösterikt att påminna sig om att Dom Stackars Barna inte haft nå´n direkt rutten uppväxt, fast jag ibland tyckt synd om dom, utan mycke skoj å KÄRLEK! Sorg-roligt blev det när jag kom till bilder med Fam.Sällström&co Tänkte på hur mycke kul och tokerier jag varit med om med alla dessa människor... Hur mycke fniss, skratt, garv å gapflabb har inte genererats under deras takåsar? (Då vi dessutom bodde grannar kan jag säga att det verkligen var nära till skratt!)MEN även mycke gråt å sorg som när St:P blev ihjälkörd, då va alla vi Väninnor jourhavande gråterskor. Nu slår det mej att det var i Skåne hon dog också!Mödrar i Alla Länder förenen Eder: Låten icke Era Döttrar flytta till Skåne!Precis så´n humor som Lillor uppskattar, saknar henne!Vill ha alla dom Nära omkring mej! Det är bara tju30mil till dom flesta, fast det känns som om dom/ni är på andra sidan jordklotet ibland.Å det känns som evigheter mellan de gånger då vi träffs; inte förräns på sportlovet åker vi upp t Hembygden å dit äre flera veckor! Hoppas hinna träffa alla då!NU känner jag mej så j#¤*a ensam, så nu går jag å väcker Kärbon. Väldans tur att Han finns så jag åtminstone får ha han omkring mej! ;0}St:P, Johanna och alla ni andra som inte finns i livet längre:Ni fattas oss!

 
 
Ingen bild

Syster(D)Yster

17 februari 2007 13:05

Jag förstår att du har det jobbigt just nu. Men sååå långt är det inte till sportlovet, ellerhur? M kom hem och överaskade i går, hon har sportlov nu. A har v.10 Snart är det er tur oxå. VI SES O HÖRS SNART!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards