Alla inlägg den 28 maj 2016

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stund, men har iaf hittat igen lite olika ställen på nätet där utgrävningen/fynden omskrivits;

*tidningen "Vi i Väsby": >Vikingatidens Runbybor<
* "Mitt i Upplands Väsby" >Nu kan du bo bland vikingafynd<
* SAU-bloggen >Silvermynt i Eds allé<

                       >Vikingatida bronslänk<

                       >Textilt hantverk i Ed<
                       >Vävstol vid Eds Allé<
                       >Vad har man kokat ihop här?<

                       >Textilt hantverk i Eds allé<

                       >Skålgropen daterad<
                       >Höjdare vid Eds allé< (en arborist & Farbror Ambrosiani ! )

Samlar länkarna här för att ha dom lättillgängliga när jag får tid över att läsa OCH för att ni övriga intresserade ska kunna ta del utav det som återfunnits . . .  :D



            


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards