Alla inlägg den 29 april 2010

Av elaina - 29 april 2010 22:46

Vill Du att era urvuxna fotbollsdojjor ska komma till verklig nytta?

Fortsätt läsa detta inlägg samt kolla igenom det som skrivs via länkarna åxå!

Länge har jag haft en stor pappakasse med urvuxna fotbollsskor i förrådet.  Den har stått där i väntan på att skorna sku kunna komma till nytta istället för att bara slängas på soptippen. För nåt år sen anordna ett av fotbollslagen här i Byn en samling, vad jag skrev om det då kan Du läsa  här.


I mitten på mars tror jag det va, stod det om en insamling i STADIUMs tidning som jag tyckte lät som vettig.  Först idag, passande nog på "Pay-it-Forward-Day",  kom jag mig för att ta mig ner till Centrum för att lämna in den där kassen. Inte mindre än 5par fullt användbara fotbollsskor samt några benskydd o å extra skoremmar som tacksamt mottogs av en rar STADIUMkille.


Stiftelsen "Star-for-Life" kommer att, i SydAfrika, se till att fotbollsspelande ungdomar som inte har råd med utrustning får det genom sina lagledare. Så det är en både en miljövänlig OCH behjärtansvärd insamling!


Sulorna som Synes på bilden ovan läggs in i de skor som man skänkt, på dom kunde man skriva in sin mailadress så att mottagarna av skorna kan skriva några rader om sitt fotbollsspelande, om dom vill. Så det ska bli spännande å se om det blir nån respons från fotbollsspelaren som just "våra" skor skänkts till.


Just denna insamlingen håller på hela maj månad ut OCH bland alla givare kommer det att lottas ut 5 resor till SydAfrika fick jag reda på efter jag lämna in våra dojjor! Tänk va häftigt det vore att åka dit å se på fotbollsVM lajv!!!


Å härmed uppmanar/ utmanar jag alla mina "tju30" bloggläsare att gå igenom sina garderober å förråd å sen skänka urvuxna fotbollsskor till Stadium: Vi skänkte 5 par, hur många många lyckas ni få ihop?


Ser fram emot att höra om ni antar utmaningen...

=o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards