Alla inlägg den 16 januari 2010

Av elaina - 16 januari 2010 20:14

Straxt före jul så skrev jag ett litet inlägg om min/våran Mammas Kusin Gösta. Har väl ärligt talat inte varken träffat eller tänkt på honom särskilt mycket dom senaste 15-20 åren. Men så kom jag av någon outgrundlig att tänka på honom å sökte på nätet å hitta mycket smått å gott.

Tänkte då att det vore väl kul om man sku kunna ordna en KusinFika åt Mamma & Honom + övriga kusinerna i vår nångång: härhemma på min "baltan"t.ex.


  

Idag ringde Mamma å berätta att Gösta nu

spelar piano med änglarna...


:´0{ 



(DN.se)



Av elaina - 16 januari 2010 12:15

Detta va i verkligheten mycket gott, bilden gör maträtten ingen rättvisa!

  

Alla va så hungriga så jag hann inte få fram rätta kameran utan snappa åt mig mobilen: så detta är ett snap-shot i ordets rätta bemärkelse...

:0)


PS: Jamenjusstja, RECEPTETdet glömde jag ju bort! Som vanligt har jag inga exakta mått, men ingredienserna å tillväga gångssättet är som följer;
Bacon fräses i ugn uti en eldfastform medans fläskkarré/-kotletter kryddas med peppar, lägg därefter in dom i ugnen ovanpå baconet. Hacka lök, vänd köttet, pressa vitlök å strö över gula löken å låt allt brynas. Gör under tiden en röra utav delade oliver strimlad soltorkad tomat, skivad mozarellaost å tärnad avacado å blanda samman med cremefraiche/ matyougurt.   
Vänd köttet å bred på röran, gratinera till bra färg:


MUMS!

 

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards