Direktlänk till inlägg 28 december 2009

Maken till Makens förkylning har jag sällan skådat...

Av elaina - 28 december 2009 17:40

Det brukar ju heta att kraklar karlar blir så väldigt sjuka/ pjålar mer än oss fruntimmer. Vem minns inte den stackars Göteborgaren i reklamfilmen:


Efter jobbet idag åkte jag direkt på Apoteket å köpte "Svartvinbärs-Panodil" , "ÖgonInflationsSalva" å div. annat smått&gott åt Kraken. Sen blev det en sväng in på Hemköp för att kolla in HalsKaramellsSortimentet å införskaffa den Provivadryck som beställdes på morron när Han va opp å yra runt för att sjukskriva sig.


-Hur det är med mig?

Jo, tack det är prima liv! Ingen anledning att klaga: har firat jul uppe med Familjen uppe i Hudik, haft det oförskämt BRA; pratat å kramats mycket, gosat med Tilde å djuren, spelat sällskapsspel, skrattat, flamsat halva nätterna. Sömnbristen till trots känner jag inte av några förkylningstendenser what-so-ever, än. (Inte värt man blir stursk för då åker jag väl dit på samma baskilusker som Maken)


Fast svininfluensan ska jag iaf slippa eftersom jag "impregnerat" mig mot den. Hoppas det inte är den som drabbat KarlStackarn. Men Han är lika ynklig som Nasse, det kan jag intyga...

;o)

    

 
 
Karin

Karin

28 december 2009 20:56

Klart han är ynklig, han är ju karl!! :-)

God fortsättning på Er! (och ett krya på sej till maken förstås)

http://livetpoenpinne.blogspot.com

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

28 december 2009 22:44

Vilken lyckligt lottad man han är som har en så stark och klok kvinna vid sin sida! (och frisk)
Här kommer glada snöiga barrskogsdoftande kramar till dig!

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Maraia

Maraia

28 december 2009 23:08

Ja tänk att di männen alltid blir så krassliga...;o)
Fast jag ska inte säga nått........önskar att nån kunde tycka "liiite" synd om mej åå.......
Vaknade i morse med lite ont i halsen ( vilket redan har gått över )......men däremot så har min ena näsborre blivit som värsta stört floden........känner mej även lite frusen.

Men som den kvinna jag är, så *klagar* jag Inte........;-)

Hoppas att vi kan ses nått nästa gång du kommer Hem!!

Pöss på dä....å sköt om mannen!

http://www.kaiza.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Syss

29 december 2009 12:39

Måste gå i försvar för sjuklingen! Han VAR VERKLIGEN KRASSLIG när han var här. Ifs såg vi inte så mycket till honom efter juldagen, då han mest låg uppe i sängen. Men han for in till stan med fam. på annandagen och sen när de skulle fara söderut var det han som satt vid ratten, båda sakerna jag tycker var en prestation med tanke på hans tillstånd. Att han se´n klappar i hop när han kom hem har jag full förståelse för. Bra att han sjukskrev sig och inte försökte sig på och jobba det förlänger bara eländet. Lung och ro, sängläge och ompyssling är bra "meducin". Hälsa till sjuklingen och pytsa i honom några huttar KangJang oxå. Tycker i vilket fall, precis som du skriver, att vi hade en trevlig jul, med mycket skratt och god gemenskap....Kram till er allehop!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards