Alla inlägg under september 2009

Av elaina - 18 september 2009 10:47

Håller på att längta ihjäl mig till i e.m när vi ska få hämta hem "Gottfrid" eller vad han ska kallas.

Här ett par bilder tagna med mobilkamera, inte den bästa bildkvalitén men det visar rätt bra hur hans päls ser ut:


  

Åsså en "close-up" på sötnosen:

Nog sku han passa som "Svinto"...

;o)

Av elaina - 18 september 2009 10:26

Mötte Gamla Kamraten E igår ("gamla" med hänseende till hur länge vi känt varandra: 23år!)

Vi strosade runt på Söder å prata, prata, prata: det är så långt emellan gångerna vi träffs så det är lätt att det blir så. Nu hade vi varken barn eller makar att ta hänsyn till så vi kunde verkligen prata ostörda.


Eftersom min plånbok va i sin allra magraste version så gick vi inte på restaurang som vi ibland brukar göra utan det blev en "35-kroners-kebab" längs Götgatan + fönstershopping: både gott&billigt! Fika köpte vi med oss hem till hennes "bror" som hon oftast bor hos när hon är ner å hälsar på i Sthlm. Där bjöds det på jättegott rött thé å JÄTTEmuffins!


TACK för en trevlig e.m./ kväll "RappHönan"!

Hoppas vi ses förr än senare...

=o)

Av elaina - 14 september 2009 17:23

Sigge Bus härjar för fullt hus!

Våran GulleKatt har blivit så tonåring fastän han är kastrerad: jamar å springer runt å jagar flugor, harkrankar, fjärilar, JA allt flygfäigt !!! (Njaaa inte Paloma för henne ställer vi, för säkerhets skull, in på sängkammarn när vi åker hemifrån ) Gör oxå allt vad han kan för att rymma till grannarna som han tydligen tycker är mycket roligare än oss.


Kan det bero på att det är så mycket mer spännande på var sida om oss för det bor två katter åt vardera håll!!! Så åt både höger å vänster luktar det så mycket katt så det är rakt oemotståndligt!! Två av dom har han träffat å umgåtts med när han lyckats smita över planket på loftgången. Dom två andra ser han å pratar han med genom grannens vardagsrumsfönster som gränsar till våran loftgång.


Vi tycker allehopa synd om honom, men Maken å nya Grannen på andra sidan planket har byggt för ett hinder så han inte ska kunna klättra över, det har ju varit anings livsfarligt när han balanserat på balkongräcket tre våningar upp som vi bor!! Han är så social att vi är rädd att han kan göra vad som helst för att få umgås med KattVännerna!!


Så för att råda bot på hans ensamhet har vi sedan en tid tillbaka funderat på att skaffa sällskap åt honom. Å SyssDotras KattUngar va ju inte helt fula å charmlösa kan man ju lugnt påstå:  


kissisarna

Min Ungdomskamrat Maria har ju tagit "Isidor" (näst längst till höger) "Siri Svartnos" intill honom har ju varit något av en favorit, men sist vi va upp blev vi helt bedårade av helgråa "Gottfrid"!!!




             Vilken Goding, en riktig MysPys                

eller vad tyx?

  

 

Här är han bara några veckor:

 

 

 

å ser nästan lite förskrämd ut av allt blixtrande:

 

  

Pappa Yoda är av rasen Sibirisk Katt




 

LillaSyster Siri och Mamma Hedvig vilar (hon är Helig Birma)

 Här är en lite nyare bild då brorsan Isidor just flyttat hemifrån

Är det undra på om man vill åka upp till Hudik mest varje kväll? Men till helgen bär det av: då ska vi hämta hem Honom! Sen återstår bara den angenäma uppgiften att hitta på vad vi ska kalla Honom för? Majoriteten av familjen tycker att "Gottfrid" går fet-bort. Så det får bli likadan folkomröstning som när vi skaffa Sigge. Personligen tycker jag att det vore passande med nåt ryskt/ sibiriskt klingande typ;


  • Sergej
  • Sascha
  • STALIN  (neeej bara skojjade!!!)

Kom gärna med förslag, helst halvkorta namn innehållande bokstaven S,

Stanislav är redan bojkottat...

;o)


Av elaina - 11 september 2009 11:25

Här kommer några bilder från våran 1åriga bröllopsdag 090808;


Först av allt åkte vi upp på VikingaGården där vi gifte oss för att förnya våra löften å fira tilldragelsen med GårdsFolket:

PersonalFika Gunnes

Här står Maken å skålar med GårdsKarln "Tyr" å Husmor "JärnSaxa" som synes blev så glada för besöket!


Naturligtvis fick även Gudarne bröd & mjöd som TACK för det gångna året:

Gudarne


Därefter åkte vi in mot Stadens hank & stör, väl där styrde vi kosan mot "SjätteTunnan" i Gamla Stan:

sjätte tunnan by mararie.

eftersom det inte finns nån vikingatida restaurang fick det duga med medeltida!


Till alla som ännu inte varit där säger jag bara: ÅK DIT! det är såå gemytligt!

vin å vatten

Vi beställde in en kanna vatten å ett krus vardera av deras egna (s.k.) mjöd. Det va dessvärre en besvikelse, smakade som utspädd pilsner med malen ingefära i. Beställde istället in en hel flaska av en sort som vi hade på bröllopet som vi visste smaka som åtminstone vi tycker att mjöd ska smaka: honungssötat vin. Den va dyr men det va det helt klart värd!

Våran Servitör blev nog lite stött när vi inte gilla deras mjöd, men han va ändå hövlig å erbjöd sig fotografera oss:

Denna bild va han inte nöjd med så han tog en till bild som jag tyckte blev på tok för ljus:

  

Men på den kan man skymta vad vi har på tallrikarna: jag tog kaninstuvning med saffran å mandel:

kanin

Kanske inte ser så aptitligt ut men det va mycket gott!


Gryta, gjord på rådjurskött som va så mört så det smalt i mun, högg Maken in på:






























































knivgalen



























Som tur va högg han sig inte i foten, det hade varit synd på stövlarna som Han så skickeligt sômat: 

stilstudie SKO

Med dom stampa Han sen takten när Husbandet började spela:

husbandet

Vi tyckte oss känna igen deras repertoar å det visa sig ju sen vara grundaren av den tyska gruppen "Cultus Ferox" OCH Lille Magnus från "Garizim" somspela hos oss i fjol på VikingaGårdens Höstmarknad: inte undra på att det lät bekant!

knäpp-knäppare-knäpperska!

Knäpp, knäppare, knäppast?


Till efterrätt valde jag lingonpäron med björnbär:

päron

Maken avrunda med en liten osttallrik:

ost 


Mätta å belåtna parta vi sedan glatt "½natta" å hade sååå skôjjigt:                

glada paret


Vi hann med nöd å näppe med sista tåget hem till Byn

 å från station blev det TAXI hem.


Maken gäspa stort i väntan på hissen:

Ragnar den Trötte


JA, se det blev en riktig helkväll värd varenda guldpeng å silvermynt!


Nästa år sku jag vilja gå på en VikingaRestaurang,

det måst väl finnas nån i hela vårt avlånga land???

Alla tips emottages tacksamt...

=o)

Av elaina - 10 september 2009 18:53


Efter att ha utfodrat barna så ska jag nu utmana mig själv genom att försöka begripa dom olika finesserna: bästa sättet att övervinna rädslor å yrsel är ju att utsätta sig för dom lite pô-om-pô:


-So, here we go...

=o)

ps: det kan ju inte bli mer än fel?

jo, fult *fniss*

Av elaina - 8 september 2009 20:34

Buhuhuhuuuu!

Känner inte igen mig, Vilsen är bara förnamnet, Stress efternamnet! Kalla mig vad ni vill - jag är förbannad!!!

Hittar inte tillbaka till "ursprunglig design" eller vad det stod. Vill att bloggen ska va "hemtam": se ut som den alltid har gjort!


Och VAR är mina gamla bilder som jag betalat för att lägga upp? (hitta tack å lov igen dom, hoppas jag hittar tillbax)  Flera Vikingabilder har oxå försvunnit å ersatts med några kryss å totalt obegripliga siffror+bokstäver ??? (va tvungen att ladda upp dom på nytt, så nu ligger dom som ska igen) Förvirringen är, om än inte total, bara för mycket. (kom i efterhand att tänka på att kanske det beror på min "dyscharti" ?!?!)

USCH, idag är jag en dötråkig frustrerad bakåtsträvare som vill att allt ska vara som det alltid har varit. När jag en gång börja blogga så valde jag "bloggagratis" just för att den hade så enkel-basic-layout.


Just nu känns det som om det är

"nån ordning på ingenting"

som Sonen bruka säga när Han å LillaSyster dela rum...


Gråter

Av elaina - 8 september 2009 16:12

Utan någon som helst förvarning (åtminstone har inte jag blivit varse nån information??) så byter bloggagratis båd namn å utseende! 

Skrikandes

Av elaina - 7 september 2009 22:25

Kom just på att jag sku söka på nätet vad som skrivits om "våran" VikingaMarknad! Så jag ringla mig ut i CyberSpace å här är några axplock;


Nä, nu orka jag inte leta mer för min fot värker som "klåen",

ska på röntgen i morrnbittida för att utesluta spricka (hoppas jag!)


Frid å Fröjd i himlens höjd...

#0]

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards