Alla inlägg den 2 september 2009

Av elaina - 2 september 2009 23:29

Linsröra;

4 dl  gröna linser (torkade)

 2 st  gul lökar

2 st  vitlöksklyftor

2 tsk  olivolja

1 st  buljongtärning   

Dressing;

1dl. olja

4msk  vinäger

salt och peppar   

örtkryddor

slätbladig persilja


Koka linserna mjuka i vatten tillsammans med buljong i knappt 10 min.

Finhacka löken och fräs den i oljan, pressa i vitlök och tillsätt sedan de kokta linserna. Ta av från värmen. Gör i ordning å rör ner dressingen smaksatt med örtkryddor, finhacka persiljan. Låt svalna, röran kan ätas både kall och ljummen. Supergod till grillat!!!


Passar både vegetarianer, "gluterianer" å "lactosare"

OCH

"moffare"...

;oP

Av elaina - 2 september 2009 16:25

VikingaMarknaden närmar sig med stormsteg; redan på fredan kommer vi att ha fullt upp med att skylta, båd för färdväg&parkering, ta emot folk, baka filmjölksbröd t kvällsfika, svara på 47½ frågor, lösa olika problem situationer som uppstår o.s.v m.m etc.


Otroligt skönt nog känner jag mig inte det minsta stressad!

Vi i MarknadsGruppen har haft regelbundna å nu på slutet täta möten så det känns i nu-läget som om vi har det mesta klart för oss: allt kommer att gå lysande bara VädretsMakter står oss bi.


  • Fredag 04 sept Max Min 19° 13°

08:00 Mulet Temperatur 13°

14:00 Molnigt Temperatur 18°

20:00  Klart och uppehållsväder Temperatur 15°


  • Lördag 05 sep Max Min 20° 11°
  • 08:00 Klart och uppehållsväder Temperatur 13°

    14:00 Växlande molnighet och uppehåll

    20:00 Mulet Temperatur 14°


  • Söndag 06 sep Max Min 20° 9°
  • Klart och uppehåll mest hela dagen


    Ovanstående prognos är hämtad från www.klart.se

    den verkar ju lovande så det är bara att hoppas att den stämmer, annars är vi ju rätt härdade vikingar; efter "Slagregnet i Saltvik" så känns det mesta som "finväder":

    >>Allt är relativt-det beror på vad man jämför med...<<


    Nu ska jag kolla upp några recept, bl.a på filmmjölkslimpa som vi brukar göra i långpanna som är såå gott: likvärdigt med sötebrödsbakverk!

    Ska oxå försöka hitta nån "grönlinsröra" som kan passa till grillat kött.


    Tar TACKsamt emot tips å recept...

    =o)

    Presentation

    Gör mig glad: skriv en rad!

    KattFnatt

    Fråga mig

    8 besvarade frågor

    OMRÖSTNING!

    Vad tycker Du om FISKBULLAR?
     JätteGOTT! speciellt i hummersås...
     Jovars, helt OK vardagsmat.
     Njaaa, finns det inget annat så...
     URS, inget vidare!
     FY! över min döda tunga!
     Sa Du kattmat?

    Samma datum tidigare år

    Sök i bloggen

    Kategorier

    Kalender

    Ti On To Fr
      1 2 3
    4
    5
    6
    7 8
    9
    10 11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18 19 20
    21 22 23 24 25 26
    27
    28
    29
    30
    <<< September 2009 >>>

    Senaste inläggen

    Arkiv

    Länkar

    Besöksstatistik

    HUMOR!

    RSS


    Skapa flashcards