Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av elaina - 19 augusti 2009 18:07

I f.m fick jag för mig att åka upp på "Våran" VikingaGård här i Byn.

Hann bara innan för grinden så blev jag glatt välkomnad av GårdsKarln "Tyr":


-Här hare hänt grejjer på morron må Du tro!!!


-Å nej, hann jag tänka, inge mer vandalisering! Men så slog det mig att han såg påfallande glad ut så det måste ju vara nåt bra som hänt.


JOdå, det kan man lugnt säga: när fåren sku släppas ner i hagen på morron dröjde en av tackorna sig kvar å verka lite loj. Å det va inte undra på för hon höll nämligen på att lamma!!!


Med lite hjälp från GårdsKarln under överinseende av HusMor  förlöstes ett litet bagglamm i arla morgontimman!! Han fick raskt namnet "Tyr" efter Han som hjälpte honom till världen!


Så jag har idag av å till tittat till den Lille å hans Mamma, som jag dessvärre inte kom ihåg namnet på, vet bara att hon va 1agångsföderska å som sådan va hon instinktivt duktig på att ta hand om sin avkomma.


Förstå vilken ynnest att få umgås med ett dagsfärskt lamm:

må va så att jag inte har det så gott ställt,

men jag känner mig berikad idag...

=o)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards