Alla inlägg den 18 juni 2009

Av elaina - 18 juni 2009 15:42

Ska straxt åka till Svägerskan å förbereda inför morgondagens firande.

Maken, Svärmor å barna kommer imorrn lagom till det dignande midsommarlunchbordet: inget kommer nog att saknas, möjligen nubben men å andra sidan så är det nog ingen som kommer att sakna den.


Fast färska jordgubbar vette f-n: dom kommer väl att kosta skjortan (å då snackar vi finkravattskjortan i dyraste mullbärsråsidenet!) 75:-kilot tog dom idag på sina ställen å Maken meddela innefrån Östermalm att där kosta dom 99:-/ kg!!!


Jag har föreslagit att vi ska göra en paj med frysta jordgubbar som efterrätt å det tyckte Svägerskan va OK. Men Maken ville ABSOLUT ha jordgubbar:

-Annars känns det inte som mi´sommar! -Jo, jo, sa jag, det är till att kosta på sig lyx! MEN så slog det mig: eftersom vi inte köper sprit så kan vi ju faktiskt unna oss jordgubbar för motsvarande belopp! Va går en 75a på i dagsläget? 200 spänn eller? Det räcker säkert till en 4-5liter jordgubbar med lite tur!


NEJ, nu måst jag skynda mig!

Hoppas Maken dammsugit min lilla bil oxå.

Glad NYKTER MidSommar!

Va rädda om er,

wherever You are...

=o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards