Alla inlägg den 3 juni 2009

Av elaina - 3 juni 2009 19:33

I dom flesta Familjer får väl den som fyller år önska sig vad den vill till middagsmat, åtminstone har vi det så. Jag ville en dag som denna gärna åka å äta vad som helst utom pizza, hamburgare å annan snabbmat, men kunde inte riktigt bestämma mig för vad jag ville ha.


Mitt FavoritSushiHak (bilden lånad från gallerians hemsida)

 Kista Foodcourt - Restaurangbild 1

Så vi styrde kosan mot Food Courten nån grannby söderut som är liksom en stor matsal där man väljer ut ett lämpligt bord å sen går var å en beställer den sorts mat man vill ha vid dom olika restaurangserveringsdiskarna som finns utmed ytterkanterna ; grekiskt, italienskt, libanesiskt, persiskt,  etc. å sen tar man sin tallrik å sätter sig tillsammans å äter å provsmakar av varandra:

mycket praktiskt & müsigt!


MEN inte ens halvvägs dit bad kommenderade jag Maken att grisnita å svänga in på en väg där jag vid ett tidigare tillfälle skymtat en gulröd skylt: "INDISK.REST"!  Å här hamnade vi;

Bilden gör inte resturangen rättvisa; den va mycket mysigare i verkligheten; möblerat på lite annat sätt, lite lagomt med gäster, samt flera som kom å hämta lådor, på  plattTVn visades olika sång-&dans- scener ur "BollywoodFilmer" med volymen på konversationsnivå. Så vi kunde obehindrat prata oss fram till vad vi sku beställa. Maken+jag tog detta;

Mixed Thali

Sku tro att det motsvara KinaRest. "4småRätter" ett urval av det gôttaste(!), barna tog Tandoori Chicken som dom tyckte va anings stark, men då kom servitören med en extraskål youghurt för att dom sku kunna mildra smaken. Ååh vilken personal; stillsamt glada å frikostiga: ty när vi betalat å sku till å gå blev dom av nån anledning varse om att jag fyllde år å vart då alldeles till  sig eller snarare ifrån sig:

-Om vi vetat att Du fyllde år vi hade bjudit Dig!

Men som "nämen-inte-ska-väl-jag-svensk" ruska jag på huvudet, tacka för erbjudandet å gick iaf leende därifrån mycket mätt å belåten.


Rekommenderar Er alla att göra ett besök här om det är så att ni har vägarna förbi. Vi sku absolut vilja ta med alla vi känner hit, arbetskamraterna ska jag försöka lura med på långlunch vid lämpligt tillfälle.

Om inte annat åker jag förbi nån solig eftermiddag å tar mig den utlovade fikan; ett stort glas "Lassi" + nån sötsliskig efterrätt...


=o)

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards