Alla inlägg den 1 juni 2009

Av elaina - 1 juni 2009 06:43

31maj.jpg (38928 bytes) 
(Mer bilder kommer inom en snart framtid till en dator nära dig! )



Efter en helt underbart helg i järnålderns tecken så vakna jag av bara farten i ottan. Var s.a.s uppe med Tuppen: "Wachen mit den Hahn" som Tüsken kanske säger. "Hålls på å byker" håller på att tvätta som Svensken säger eller rättare sagt

-Jag tvättar kort å gott på mer korrekt svenska.


Det blir ju en hel del tvätt när man lever järnåldersliv kan jag intyga. I synnerhet när man som jag denna helg va matansvarig å praktiskt taget bodde vid härden (=eldstad= vikingaspis) Mycket elda blev det med påföljd att man blir inpregnerad med rök! T.o.m sov alldeles intill där på en bädd precis invid muren.


Helgens a´la Carte Meny såg ut sålunda;

  • ÄRTSTUVA MED FLÄSK
  • NÄSSELSOPPA
  • GRILLAT å ROTFRUKTER
  • "SLURING"

Se det är mat för en Viking det!

Å nu kallar tvättstugan,

återkommer...

=o)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards