Alla inlägg den 29 maj 2009

Av elaina - 29 maj 2009 10:12

Håller på å förbereder inför årets "BeboHelg" på Vikingagården; bakar bröd, letar fläsk å torkar fisk bl.a Riktigt längtar till klockan fyra då vi ska sätta oss i tidsmaskinen å åka till år 1043 ungefär. Inga klockor, mobiler el.dyl kommer att finnas, bara solens gång på himlen å knorrande magar att rätta sig efter.

P6200007sigge.jpg (43085 bytes)


TuppFan kommer förståss att göra vad han kan för att väcka oss i ottan å det blir mycket jobb med både gårdens sysslor å matlagning, men det är avkopplande att elda för att få varmvatten t.ex Tycker jag iaf.


Så ni får ha det så bra här i nutid, stressa inte ihjäl er å bekymra er inte för mycket om framtiden: "Det ordnar sig alltid å korven den har två!"

Vinke-vink!

Nu tar jag farväl av er, men inte för all evighet, om inte tidsmaskinen går sönder vill säga, då är vi fast på vikingatiden, men det är inte det sämsta...

;o)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards