Direktlänk till inlägg 25 maj 2009

"FICKparkerings refLEKTION 1A" eller "Hur-man-kan-lyckas-med-det-mesta-bara-nån-tror-på-en" !!!

Av elaina - 25 maj 2009 18:52

Just hemkommen efter en mycket 3vlig OCH god middag med Kära Kollegorna utfodrar jag ylande vargungar med Belgiska Våfflor & BrysselKex  jordgubbsglass.


På vägen till restaurangen gruvade sig Chaufförskan först för var hon sku kunna parkera å lite senare hur: det visade bara finnas lediga parkeringar endast tillgängliga meddelst fickparkeringsförfarande.


Detta visade sig ArbetsKamraten knappt ha gjort sen hon tog körkortet, undvikit det med stor framgång i många herrans år. Men då hade hon heller aldrig haft "KUK" i bilen! (KollektivaUtmaningsKlubben) Inte förrns nu!


Vi peppade henne å beskrev sen unisont hur hon sku göra;

  • kör upp tätt jämsides framförvarande bil, mittstolpe mot mittstolpe.
  • vrid ratten allt som går åt höger å håll det läget
  • backa nu s-a-k-t-a & håll sikte på din bils front
  • stanna när fronten är i jämnhöjd med den 2a bilens bak
  • vrid nu ratten helt å hållet åt andra hållet å backa in i rutan
  • justera ev. lite framåt el. bakåt
  • VOILÁ! Bilen är fickparkerad!

Gissa hur det gick???  Hur BRA som helst, fast hon ville ge upp flera ggr å va alldeles skakis efteråt, men GLAD!!! Hon trodde inte att hon sku fixa det å ändå gick det alldeles utmärkt!! Å Alla i bilen va alldeles nöjda å hennes vägnar!


Så här efteråt så slog det mig att det är precis så här vi jobbar oxå!


Vi törs erkänna när det är nåt vi inte kan eller klarar av,

 vågar erkänna misslyckanden, hjälps åt att lösa ev. problem,

uppmuntrar när nån misströstar+gläds åt varandras framgångar!!


Jo, det är sant trots att vi bara är "fruntimmer" i arbetsgruppen, fast osedvanligt kloka, erfarna, medkännande å insiktsbenägna kvinnor!!!

*slår-mig-för-bröstet* (Aj!)


Phy Phan va stolt OCH glad jag är att tillhöra denna arbetsgrupp!!!

Önskar att alla sku få ha såna arbetskamrater!! Men då måste ju alla först å främst ha/få ett jobb! Å även fast jag länge kunnat trolla med knäna så är det mig övermäktigt att lösa arbetslösheten i Dagens Sverige!


Jag få helt enkelt nöja mig med att vara tacksam för egen del

å hoppas att dom flesta har det ½ hyfsat åtminstone.

En del har körkort andra busskort...

;o)

ps: kan Du fickparkera?

 
 
Ingen bild

Syss

26 maj 2009 22:34

NEJ! Jag undviker oxå den sortens utmaningar! Tack och lov har jag ingen "KUK" med mig i bilen och skulle jag ha det skulle jag iallafall VÄGRA! Vissa saker BEHÖVER man INTE utsätta sig för! Kalla mig fegis, om du vill, men jag är med i VVK (VågaVägraKlubben) och VSNF (VågaSägaNejFöreningen), så dä så!!

 
Ingen bild

Dragariel

27 maj 2009 09:14

Jag kan inte heller fickparkera (ctrl+c, ctrl+v - att ha i plånboken)

 
Ingen bild

elaina

27 maj 2009 21:14

Syss: Du & jag. Grusplan nervid Lurbovägen. Inte en käft i närheten. Perfekt resultat.
Innan sommarn är över...
;o)

 
Ingen bild

elaina

27 maj 2009 21:33

Åhh, Dragariel!
Nuu först fatta jag: Du tänker kopiera min "manual" å ha den med Dig! KUL att man kan va till nån hjälp å stöd på distans t.o.m
;o)
ps: LYCKA till!

 
Ingen bild

Syss

27 maj 2009 23:05

Tror DU ja´! VVK och VSNF står bakom mig, eller kanske framför, så du kommer inte att ha en chans!

 
Ingen bild

elaina

27 maj 2009 23:17

Hahahaha!
å mouhahahaha...
;o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards