Direktlänk till inlägg 24 maj 2009

Härmed kommer så utlovad stajlingbilderna...

Av elaina - 24 maj 2009 16:19

...men det får bli imorrn för nu är jag för trött, faktiskt!

Undrens tid är tydligen ännu ej förbi: den notoriska nattugglan känner sig pömsig, kanske håller jag på att bli sjuk (Gu´förbjude!) måst erkänna att jag känner mig lite ruggig...

#0P

HA!

Det blev ingen RuggUggla utav mig! Mår istället ruggigt bra efter att ha suttit ute på våran "grekitailshy patio" hela f.m./dan Är nu bara in för att laga maten som naturligtvis oxå ska avnjutas där ute:

klicka på bilden så får Du se hur ser ut på närmre håll...


Så medans "pären koker" så passar jag på att blogga lite: jag är ju noga att hålla vad jag lovar (möjligtvis kan jag glömma, men aldrig att jag bryter ett löfte medvetet eller ommeddelat!) så då äre bäst att jag lägger ut bilderna från "köksavdelningen" på våran loftgång medans jag kommer ihåg det.

(alltså utanför köksfönstret)


Här får jag hjälp utav Sigge att plantera om inomhusblommorna:

Det va tydligen så ansträngande att Han sedan måst ta igen sig

på soffan som fått en ny beklädnad i form av ett gammalt täcke.

 Mjukt å skönt att sitta/ ligga på som synes:


I ett hörn hade jag tänkt ha en miniÖken, en sandplantering m.a.o: 















Men det blev inte så lyckat, snarare miss-lyckat i fler än en bemärkelse: upptäckte nämligen av en slump att Sigge använder den som toa! PHÜ!!!


 På denna sidan av altan äre ingen direkt "MedelhavsFeeling", hellre passar det att kallas "BottenHavs-känsla", eller? Äsch det får duga, sitter ändå här så sällan, för dom som bor på andra sidan planket röker precis där så det är inge 3vligt att sitta nån längre stund därför.


Å den här ska´re bli Millioner Klockor på?


Å till den här planteringslådan önskar jag mig kryddplantor i födelsedagspresent(OBS! Presenttips till presumtiva gratulanter, släktingar å annat löst folk, hihi!)





 
 
GladaKatarina

GladaKatarina

24 maj 2009 18:16

Det är ju bara så himla underbart!!! :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Deidre

24 maj 2009 18:32

skrev här förut att din balkong påminner om min farmors som va grekiska men bodde i tyskland. sakna henne ochså mycket då hon levde för det vaså långt till tyskland.
hälsn. "Dira"

 
Ingen bild

elaina

28 maj 2009 20:04

Gladan: TACK, va kul att Du tycker det! Den dag vi flyttar så äre våran stora "altan" en av dom saker jag kommer att sakna...

Dira: Ååh, de va det Du skrev när Din kommentar hade försvunnit så mystiskt? Det måst vare jobbigt att ha så himla långt till "Oma" som Farmor väl kallas på tyska. Men just ja hon va ju grekiska, har vetat vad det heter då, får fundera...

=o)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elaina - 25 mars 2017 13:13

En sak som fascinerar mig mest av allt i denna värld på Tellus är att barn blir till! HUR kan dessa mikroskopiska spermier å ägg bli en levande varelse ?!?  Liv är verkligen ett totalt mirakel, vilket sker i ett mikrokosmos...tänk om vi här-å-nu-l...

Av elaina - 28 maj 2016 14:39

En MYCKET regning e.m./kväll i fjol sommar va vi på en visning av utgrävningarna som vi kunnat se från vårat sängkammarfönster, det va mycket fascinerande å vi tog flera bilder på fascinerande fynd. Dessvärre hittar jag inte igen dom i skrivande stun...

Av elaina - 12 februari 2016 19:17

Istället för att slänga bort köttben+ styckslamsor, kycklingskrov å fisk-/ lax- huvud+ ev skaldjursrens, går det utmärkt bra att koka fond till soppor å grytor av det! Brukar i frysen ha typ 2l. tomma glasslådor å spara tills dom blir fulla av; ox-/ ...

Av elaina - 29 november 2014 14:30

Ibland kan det hända sig att en totalt glömmer bort att lägga överblivet kaffebröd i plastpåse. Liksom matbröd som säljs i nån sorts halvpapperspåse brukar det bli torrt å tråkigt redan dan efter, för att inte tala om vad trist det är efter en liten ...

Av elaina - 15 april 2014 19:12

Häromdan begav mej ut på en SOLskenspromenad runtomkring i dom vackra omgivningarna:             I år gick det att ta sig runt "KyrkSjön" ända bort till "Herrgårn", där står flera runstenar som jag nu detta år änteligen kom fram till ! ( i fjo...

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards