Alla inlägg den 11 maj 2009

Av elaina - 11 maj 2009 18:43

...som jag hyser stora förhoppningar om att den ska ska uppfyllas!

Nej, jag har ingen hemlig önskan om nåt grekiskt bröllop! ("no offense")

Är redan så duktigt gift, på vikingavis. Sku ändock väldans gärna åka till Grekland! Fast vår bröllopsresa går nog t Island, Irland eller Färöarna.


Och eftersom Maken dessutom inte tänker ha nån semester i år,förrän bröllopsresan, å jag själv har seeen semester så tänkte jag försöka ordna lite Medelhavskänsla här hemma istället!

tänk bort mig från bilden, pleease...

Våran loftgång har ju, som synes, vita tegelväggar liknande dom vitrappade grekiska å mot dom gör det ju sig väldans snyggt med blått. I väggen har föregående hyresgäst borrat å skruvat i två skruvar (den ena står ju nån flintoka å håller fast sig i) å på dom har jag ett haft ett par blomamplar som blivit lite småtråkiga. "Han jag har mina påsar ihop" med har nu/ förra veckan målat dessa i en kulör som faktiskt heter "Medelhavsblå"!

(Hitta ingen före-bild så  jag lånar en

en stol från nätet)


Å idag tog Han med sig mina gamla IKEAkorgstolar till firmans verkstad å ska spraymåla dom där! (Inte helt fel att vara gift med en målare kan jag säga!) till det har vi ett 70tals klaffbord med plywoodfanérskiva som oxå ska få sig en omgång. Fast det blir nog förmycket om även den blir blå, Maken röstar nog för vitt, jag lutar faktiskt mot turkosgrönt. ? Inbillar mig att det blir snyggt/ grekiskt arkep ilag.

Eller knallgrönt?

  (lånad bild)

Sen lite bounganvilla å massa andra gröna växter å

lite annat typiskt grekisk och å osv, etc, m.m,

 Mamma Mia! Va bra det kommer att bli,

 eller vad tror ni?

(Det rimma, så då vare sant, eller...)

?=o)

Av elaina - 11 maj 2009 07:37

Dåså är min lilla kort-tids-undersökning klar!

Vänta in till att det sku bli tio stycken som röstat, på så vis blir ju procent-satsen enklast att översätta i antal personer;


Känner Du till vad tremänning betyder?


  • Självklart! Vi använder det inom släkten...                   70 %

  • Har en svag aning, men inget vi säger i vår familj...     20 %

  • Aldrig hört talas om...                                                   10 %


Denna undersökning gör på intet vis anspråk på att att utvisa korrekt statistik på ordkunskap, snarare ger den en liten vink om att begreppet "tremänning" åtminstone inte är totalt gripet ur luften. Det betyder förresten "Förälders kusins barn", åtminstone inom våran släkt...

=o)


ps: hur många är Du 3männing med?

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards