Alla inlägg den 6 april 2009

Av elaina - 6 april 2009 16:13

 väggmålning av HansYngve...

Är så glad över att det funkar att MMSblogga igen så jag slänger in en till bild utav bara farten!  Tog den idag, av en speciell anledning, när jag stod å vänta på min tur å Apoteket i Byn: det är nämligen Makens ArbetsKamrat som målat den en gång i tiden, rent av när han va praktikant eller så. (?)


(ps! Gitte: eftersom Maken är målare så undgår inte nå´t hans blick,

Han har ett, för män, ovanligt gott sinne för detaljer )


En annan tanke som slog mig när jag stod å vänta: hur länge får Apoteket vara kvar i sin ursprungliga form? I dessa tidevarv när allt ska privatiseras så är ju ingenting "heligt" längre. Det är väl bara en tidsfråga innan även det ska konkurrensutsättas å läggas ut på anbud? (eller är det redan gjort?)

 Drugstore


Då blir det väl som typ "Drugstores" i USA eller "Farmacia" i andra länder med lite blandat sortiment så att vem-som-helst-hur-som-helst kan gå in å fråga efter:

-För hundra kronor blandade småpiller, tack..


Vad tycker vi om det ?

:oI

Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards