Alla inlägg den 18 mars 2009

Av elaina - 18 mars 2009 16:29

 

(bilden lånad från Wikipedia)

För ett antal år sedan va jag kamratcirkel-ledare i bl.a glasmålning.

Som sådan får man ju inget arvode, men som tack va vi ett gäng från hela norrort som blev bjudna till stora ABFhuset inne i Sthlm en lördag å där fick  prova på ett kurstillfälle av valfria ämnen.


Jag valde scrapbooking, hade knappt hört talas om det då,

men Hon som va ledare hade verkligen satt sig in i det hela å va mycket inspirerande! Det visade sig att hon faktiskt bott här i byn å sku ha några kvällstillfällen som jag sedan deltog i.


Sedan dess har scrappandet mer eller mindre legat på is,

men jag har under årens lopp samlat på mig material när det varit rea, utförsäljning osv. Så jag har ett litet lager som jag tänkt använda mig utav.


Nu vet jag ju att man inte hinner med mer än nåra enstaka sidor (L.O.= LayOut) på en kväll. Men ikväll ska jag fortsätta på det album som jag påbörjat åt Sonen. Min tanke är att Han ska få det när Han flyttar hemifrån.


Å det dröjer förmodligen en tio år till, antar jag. Vem vet kanske LillaSyster hinner flytta före Honom? Bäst jag sätter igång med hennes pärm oxå å jobbar lite parallellt med dom. Är nog rent av smartast: att göra en L.O vardera åt dom från lite olika tillfällen typ;

tror det va 1999...

*vardagslek hemma på gården

+

* badstrandsbilder Hölick etc. 

*mata fåglarna vid Lillfjärden

*pulkaåkning i Vemdalsskalet

*baka födelsedagsbullar etc.


HuJa, va mycket minnen som väller över mig nu,

men genom scrapbookingen så blir det ju dom ljusa, bra stunderna man framhåller. Å det blir ju bra för barna att se att dom ändå haft en bra barndom, trots "sorgkanter"...

:o}



Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards