Alla inlägg den 7 mars 2009

Av elaina - 7 mars 2009 12:56

Så ska jag ta itu med att skriva ner svaren på EGOqwizen för tredje gången! Tar för säkerhets skull å sparar det emellanåt så att inte allt försvinner för mig igen. Återkommer av å till under dagen för att fylla på s.a.s


1)Tre platser där jag har bott:

Hudik, Näsviken och Sthlms Södermalm (samt en helt liten tid i Gällivare faktiskt)


2)Tre favoritutflyktsmål:

 Hornslandet utanför Hudik, Avholmsberget ovanför Delsbo samt Roslagen runtomkring Norrtälje


3)Tre ställen jag besökt:

 Herimitaget, Geyserfältet på Island dessutom har jag ätit glass rakt under Eiffeltornet!


4)Tre platser där jag helst skulle vilja vara just nu:

 I soffan hos nån av VännernaKamraterna, i en hängmatta i en provansk trädgård, på ett lyxhotell med all-inklusive


5)Tre ställen jag är glad att jag INTE befinner/befunnit mig på/i:

kvar i förhållandet med barnens far, koncentrationlägren under 2a världskriget eller Tsunamin i Asien 2004


6)Tre av världens mest onödiga uppfinningar:

eldriven rullande hårborste, äggkokare å apropå ägg: färdigblandad omelettsmet i tetrapack!


7)Tre yrken jag funderade på under skoltiden:

Dekoratör, mönsterdesigner å arkitekt
 

8)Tre jobb jag haft/har i mitt liv: (bara tre?)

charkuterist, "cafesköterska" å annonskonsulent


9)Tre yrken jag skulle vilja prova på:

Textildesigner, heminredare å kakelugnsmakare


10)Tre märkliga människor jag mött:

KullJonke(frid över hans minne) GrannarsHelmer i Hembyn, SvarteSören 


11)Tre män jag skulle kunna tänka mig vara gift med:

 hmmm, åtminstone inte ovanstående!


12)Tre musikgrupper/artister jag gillar:

 Abramis BramaGrand Magus & TYR 


13)Tre böcker jag rekommenderar:

C.S.Lewis Narniaböcker, Johanna Hildebrands Sagorna om Valhalla, Diana Gabaldons Främlingen+övr.böcker i den serien


14)Tre serier jag gillar att se på TV: Bygglov, Ugly Betty å House


15)Tre favoriträtter:

Grillad lax m pressad potatis+romsås, rosépepparkyckling å basmatiris samt "köttar"(som Dotra sa när hon va liten) klyftpotatis å bearnesås


16)Tre saker jag hoppas på/ önskar inför framtiden:

att jag å Maken bor tillsammans på gemensam adress, att hälsan håller i sig i familjen/ släkten, att vi förblir förskonade från framtida olyckor 

OCH

17) Om jag bara fick önska mig en enda sak så vore det:

Att vi friska å glada finge leva på landet i ett hemtrevligt hus.


AMEN!

=o)


Presentation

Gör mig glad: skriv en rad!

KattFnatt

Fråga mig

8 besvarade frågor

OMRÖSTNING!

Vad tycker Du om FISKBULLAR?
 JätteGOTT! speciellt i hummersås...
 Jovars, helt OK vardagsmat.
 Njaaa, finns det inget annat så...
 URS, inget vidare!
 FY! över min döda tunga!
 Sa Du kattmat?

Samma datum tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

HUMOR!

RSS


Skapa flashcards